Dragoș Anastasiu era în 1995 un tânăr medic în Germania. Printr-o întâmplare neașteptată, s-a întors în România pentru a începe un business despre care nu știa nimic, “un risc asumat” așa cum descrie el acum decizia de a investi în primul sau autocar și de a opera primele curse pe ruta România-Germania.

El a luat decizia de a înființa prima firmă de leasing de autocare din România în 1997, precum și compania de rent a car – Touring Rent Auto, devenită între timp franciza Enterprise Rent A Car.

„Am început cu șapte șoferi, o secretară, doamna Tina, care vindea bilete de autocar, eu și Cristian Băciucu. Aveam 30 de ani și nu știam nimic despre această lume. Acum am ajuns la 550 de angajați“, povestește omul de afaceri.

„Am învățat multe din medicină. Am învățat că trebuie să fii 24 de ore la dispoziția clientului. Să fii acolo“, vine cu o completare omul de afaceri. Și, se pare, lucrul acesta s-a reflectat foarte bine în afaceri.

Dar cea mai mare provocare avea să înceapă odată cu decizia de a intra pe piața de turism, în 2004, când a achiziționat prima agenție cu capital privat din România, Nova Travel. Agenția fusese înființată în 1990 de unul dintre oamenii de la care Dragoș Anastasiu recunoaște și se mândrește ca a învățat foarte multe: Marcel Bădescu. Timp de mai mulți ani, o preocupare constantă a lui Dragoș Anastasiu a fost aderarea la un grup de turism internațional puternic, un brand sinonim cu turismul însuși.

În 2011 liderul mondial TUI a ales drept parteneri  pentru România și Republica Moldova grupul Eurolines deținut de Anastasiu. De atunci cifra de afaceri a grupului s-a triplat. Anul acesta, valoarea ei este estimată să ajungă la aproximativ 100 de milioane de euro, în creștere față de anul trecut.

Dupa 20 de ani de antreprenoriat Anastasiu a intrat și pe piața hotelieră, preluând cel mai frumos resort din Delta Dunării: Green Village, din Sfantu Gheorghe. „Delta este ceva special în România. Trebuie să valorificăm, să arătam că se poate“, spune Anastasiu.

Eurolines, în cifre:
•    Peste 3 milioane de pasageri au calatorit cu autocarele Eurolines;
•    164 milioane de km – mai mult decat distanta de la Pamant la Soare sau ocolul Pamantului de peste 4.000 de ori;
•    Peste 700.000 de turisti romani au plecat in vacanta prin Nova Travel si TUI TravelCenter;
•    Peste 1.200.000 de bilete de avion vandute;
•    Flota de autovehicule insumeaza 500 autoturisme, microbuze si autocare;
•    77 de agentii in Romania si Rep. Moldova si 4 agentii de turism in Germania;
•    94 de milioane euro cifra de afaceri in 2014, in crestere cu 26% fata de 2013 si ambitia de a ajunge la pragul de 100 de milioane in 2015.