Romtelecom este primul operator de telecomunicaţii din România care oferă o asemenea soluţie, bazată pe tehnologia cloud computing, ce permite monitorizarea în timp real a fiecărei comenzi şi maşini, inclusiv status-ul fiecăreia (liber, ocupat, în afara programului).

„Aceasta este prima dintr-o serie de noi soluţii bazate pe tehnologia cloud care creşte eficienţa, reduce costurile, îmbunătăţeşte ratele de ocupare şi oferă clienţilor un serviciu mai bun şi mai rapid. Ştim că dispecerizarea în timp real este esenţială pentru activitatea de taximetrie, iar Romtelecom a găsit cea mai bună soluţie pentru a susţine aceste companii:indiferent de locaţia şoferilor, soluţia le oferă datele necesare, în timp real. În plus, aplicaţia de dispecerizare poate fi rulată de pe orice terminal (desktop sau laptop) conectat la internet, ceea ce o face foarte prietenoasă şi uşor de folosit,” explică George Makowski, Director Executiv Comercial, segmet business, Romtelecom.

Soluţia constă într-o aplicaţie dispecerat de administrare a comenzilor, bazată pe o conexiune la internet, ce permite introducerea de comenzi în sistem, alocarea manuală sau automată a acestora către cea mai apropiată maşină de client, posibilitatea de a calcula costul călătoriei precum şi alte facilităţi. Soluţia include şi o aplicaţie client, instalată pe dispozitivele folosite de şoferi, ce permite acestora primirea comenzilor, pe care le pot accepta sau respinge, apelarea clienţilor, vizualizarea rutei comenzii pe harta GPS şi altele. Soluţia include şi un buton de panică pentru şofer, care semnalizează centrului de comandă că acesta poate fi în pericol.
 
Pentru a putea beneficia de sistemul Taxi Management, o companie are nevoie de un computer, o conexiune la internet şi terminale Android pentru fiecare şofer al flotei, precum şi de o conexiune mobilă de date. Echipele de suport Romtelecom sunt pregătite să ofere demonstraţii ale modului de funcţionare a soluţiei şi să ajute companiile de taximetrie să folosească tehnologia în avantajul lor. O versiune a soluţiei compatibilă cu Sistemul de Operare iPhone (IOS) este, de asemenea, aşteptată să fie lansată în luna iunie a acestui an şi va fi pus la dispoziţie şi de Romtelecom. Costul soluţiei este de 13,5 euro pe lună pentru fiecare maşină din flotă.
Comandă un Taxi direct de pe mobil!
Firma de taximetrie Speed Taxi a lansat, la sfârşitul lunii februarie, o aplicaţie care permite posesorilor de iPhone şi de terminale Android să comande o maşină de taxi direct de pe mobil fără a mai fi nevoie de comanda vocală.

Cum funcţionează?

1.    Într-o primă fază este identificată locaţia utilizatorului iar apoi afişată pe hartă. În cazul în care se doreşte o maşină de taxi intr-o locaţie diferită, aceasta poate fi identificată şi modificată cu uşurinţă prin opţiunea drag and drop direct pe hartă.
2.    În pasul următor sunt completate manual celelate detalii ale adresei: numărul străzii, blocul, scara, comentarii. După completarea informaţiilor cerute, comanda este trimisă către dispeceratul Speed Taxi.

3.    Utilizatorul este informat printr-un mesaj pe ecranul telefonului despre: indicativul maşinii şi timpul de aşteptare până la sosirea acesteia. După caz, acesta poate confirma sau infirma comanda . Utilizatorul este notificat printr-un mesaj de momentul în care maşina de taxi a ajuns la destinaţie.

Aplicaţia este uşor de utilizat şi intuitivă pentru ambele tipuri de smartphone. Aceasta pot fi downloadata de pe Android Market şi Apple Store.