Pe piata petroliera de retail isi face loc o noua companie: Rompetrol. De curand, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat o hotarare prin care zece terenuri de pe raza Capitalei vor fi concesionate pe o perioada de 49 de ani catre Rompetrol, care va amenaja zece statii de benzina. Rompetrol va oferi Primariei 4% din dreptul de folosinta al terenului, 20 mii de dolari pentru constructii civile in zona statiilor, 3,5 dolari pe tona de combustibil vandut si 2,5% din venitul net obtinut din vanzarea de produse alimentare si nealimentare in magazinele statiilor de benzina.
Este o afacere ce pare buna pentru Primarie. Pentru Rompetrol, ea inseamna atacarea unei piete foarte profitabile, dar, cel mai important, un pas in vederea transformarii companiei bucurestene intr-o companie petroliera integrata. Despre aceste planuri vorbea John Works, presedinte si director general executiv al Rompetrol, la sfarsitul anului trecut, iar acum lucrurile par sa se indrepte in aceasta directie.
Conform lui John Works, Rompetrol are in vedere constructia unei retele de 60-70 de statii de benzina in urmatorii ani, de la cinci statii cat detine in prezent. Evident, nu este de asteptat ca investitia Rompetrol sa aiba un impact urias, pe o piata in care sunt, in momentul de fata, peste 2.000 de benzinarii, si unde Petrom detine partea leului cu aproape 700 de statii si cu numeroase contracte de franciza cu benzinarii independenti.
Dar daca planurile Rompetrol se vor materializa, va aparea o a doua companie petroliera romaneasca integrata, dupa Petrom. Rompetrol exploateaza deja mai multe campuri petrolifere in afara tarii, detine Rafinaria Vega, iar ceea ce-i mai lipseste este tocmai un lant de statii de benzina. O data realizata si aceasta componenta, Rompetrol va deveni, cu siguranta, un partener de luat in calcul pentru orice mare companie internationala interesata de piata romaneasca sau pentru alte companii petroliere regionale aflate intr-un puternic proces de consolidare. Acest lucru ar putea fi ingrijorator pentru mult prea greoaia companie Petrom care a incercat fara succes sa gaseasca un investitor strategic care sa participe la majorarea sa de capital.