Românii sunt convinși că va veni criza și sunt cu ochii pe creșterea prețurilor. Mai exact, peste 7 din 10 români (72%) sunt de părere că va veni o criză. Principala preocupare a lor este creşterea preţurilor bunurilor de consum, a spus Marius Luican.

Acesta deține poziția de general manager al Reveal, companie de cercetare de piaţă, în cadrul unui eveniment organizat de Raiffeisen Bank România.

El a arătat că inflaţia are un impact direct asupra lor şi asupra familiei lor.

„Principalul efect al aceste încordări economice este inflaţia.7 din 10 români simt că inflaţia are un impact direct asupra lor şi asupra familiei lor. Un astfel de popor, care a trăit cu cu inflaţie de 300%, ai zice că nu prea ai cu ce sa-i sperii, dar iată că se întâmplă”, a spus Marius Luican.

Cum vor să se apare românii de inflație

Pentru a se apăra de inflaţie, 58% dintre români iau în calcul reducerea consumului, 42% vor să ceară o creștere de salariu, 25% se gândesc la emigrare, iar 16% și-ar putea schimba locul de muncă.

Marius Luican a susținut că românii au în vedere schimbarea locului de muncă, pas care este văzut ca o variantă de a câștiga mai mulți bani.

„Vedem o tendinţă foarte puternică de schimbare a locului de muncă. Dacă înainte aveam dificultăţi în anumite sfere, acum s-a generalizat. Şi aici în cifrele noastre schimbarea locului de muncă este văzută ca o soluţie pentru a câştiga mai mulţi bani în acest mediu inflaţionist”, a mai spus Marius Luican.

De altfel, potrivit unor ultime date, consumatorii din întreaga lume se confruntă cu creșterea prețurilor. Peste 75% dintre respondenții la sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC se așteaptă, în următoarele șase luni, la cheltuieli similare sau mai mari față de nivelul actual pentru majoritatea categoriilor.

Oamenii se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente

Oamenii se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente. Bugetul pentru bunurile de lux va fi redus
De remarcat că aproape jumătate dintre consumatori (47%) estimează costuri mai mari pentru alimente, iar mulți au în vedere reducerea cheltuielilor pentru bunuri de lux/premium (37% dintre respondenți), mese în oraș (34%), artă, cultură și sport (30%) și modă (25%).

”Creșterea inflației și a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli și comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se așteaptă la noi creșteri de prețuri și caută modalități să-și adapteze preferințele de cumpărare pentru a face față noului context, fără însă a renunța la factori precum cea mai bună experiență de cumpărare sau mărcile preferate”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru Retail în cadrul PwC România.