Pe plan intern, productia ecologica este valorificata doar in proportie de 30%, cea mai mare parte fiind exportata. Principalele produse ecologice vandute prin reteaua comerciala organizata sunt ouale si produsele lactate. In cazul mierii ecologice si a fructelor ecologice, 90 % din productie se indreapta catre export, in special in Europa de Vest.


Pe langa faptul ca romanii nu sunt consumatori traditionali de miere, nu sunt nici informati despre avantajele produselor ecologice, astfel incat vanzarea pe piata interna nu se poate practica la un pret de productie real. Includerea produselor in reteaua moderna de distribuitie nu este rentabila, deoarece costurile mari de listare si adaosul magazinului ridica pretul foarte mult.


Cu exceptia procesatorilor care au magazine proprii de prezentare, nici un alt magazin nu respecta regulile de depozitare, manipulare sau prezentare pentru produsele ecologice. Acestea sunt plasate pe acelasi raft cu produsele conventionale si sunt manipulate si depozitate “la comun”.



Intr-un studiu realizat de Expert Group se arata ca pe piata interna exista confuzia “produs natural”=“produs ecologic” ceea ce face cu atat mai dificila promovarea unui produs ecologic in conditiile diferentei de pret. Studiul a fost realizat in cadrul proiectului ExtEco – “Extensie pentru Eco- Profit”, finantat de Banca Mondiala si Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale prin programul ASSP.

Sursa: Capital, 24 noiembrie 2005