Majoritatea (64%) vor oferi cadouri în primul rând celor din familie, în timp ce una din două persoane va oferi cadouri şi rudelor apropiate, se arată într-un studiu Compari.ro realizat de GKI Digital. În plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregătesc cu daruri pentru prieteni, în timp ce doar 10% dintre cei intervievaţi îşi vor surprinde cu un cadou colegii de muncă sau alte cunoştinţe.

Cei mai mulţi (73%) dintre cumpărătorii online se inspiră pentru idei de cadouri căutând pe internet şi 47% din materiale promoţionale şi flyere. Pe locul 3 în topul celor mai populare surse de inspiraţie se află chiar abordarea directă a destinatarului. De altfel, în căutările din mediul online pentru cadourile de sărbători, 75% dintre respondenţi urmăresc ofertele magazinelor online şi 74% accesează motoarele de căutare. De altfel, rolul paginilor de comparare a preţurilor au crescut de anul trecut cu 70% în topul surselor de informare ale românilor.

În decembrie, 87% dintre cei intervievaţi intenţionează să achiziţioneze cadourile de Crăciun din magazinele online iar 57% vor fi prezenţi şi în centrele comerciale. Magazinele tradiţionale şi de specialitate sunt a treia opţiune, la o distanţă considerabilă de primele două, doar 28% dintre intervievaţi declarând că vor cumpăra cadouri de aici. Cele mai puternice criterii pe baza cărora aleg magazinele online sunt preţul produsului şi credibilitatea magazinului, iar în cele din urmă de posibilitatea accesului imediat la produs.

Articolele de îmbrăcăminte, cosmeticele, jucăriile pentru copii şi produsele electronice sunt în topul preferinţelor celor care achiziţionează în mediul online.

AGERPRES