primit facilitati fiscale, iar in schimbul unor comenzi de 30 de milioane de euro existente la data fuziunii, francezii au investit un milion de euro intr-o hala de productie.Controverse au provocat si alte contracte: cel de acum doi ani, prin care Siemens, firma foarte apropiata de EADS (de altfel, singura mentionata dupa semnarea contractului de securizare a granitelor) ne-a vandut fara licitatie 120 de garnituri de tren Sageata Albastra, in valoare de 208 milioane de euro, ori cel din 2003, cand statul a decis achizitionarea a patru aeronave Airbus (companie subsidiara a EADS), in valoare de 130 de milioane de euro. Asta dupa ce, cu putin timp in urma, romanii renuntasera la cumpararea a patru avioane de la Boeing. O alta afacere in care sunt implicati cei de la EADS este a celor doua fregate cumparate de romani de la marina militara britanica pe circa 180 de milioane de euro. Navele vor fi modernizate de BAE Systems, compania cu pricina fiind asociata a EADS in numeroase firme. Desigur ca cele mai multe valuri le-a facut contractul cu valoare inca incerta (intre 650 de milioane si un miliard de euro) incheiat pentru securizarea frontierelor. La aproape o luna de la semnare, balbele guvernamentale privind modul de alegere a firmei, sursele de finantare si conditiile intelegerii continua. Cu doar cateva ore inainte de scrierea acestor randuri, de exemplu, ministrul integrarii, Alexandru Farcas, a confirmat afirmatiile secretarului de stat din MAI, Toma Zaharia, privind existenta unui contract de offset egal cu 30% din valoarea afacerii. Asta in conditiile in care legea prevede un minim de 80%, iar Biroul de Presa al MAI si un alt oficial guvernamental, Decebal Ilina, confirmau vineri acest ultim procent.