cumparatori de PC-uri, in 2003 IMM-urile si utilizatorii casnici au reprezentat 75% din piata.
Cum se explica rasturnarea de situatie?
La proiectele guvernamentale si la marile companii se cumpara in valuri. Daca o companie isi face parcul de calculatoare anul acesta, in principiu va mai face inca o mare investitie trei ani mai tarziu sau chiar mai mult. Diferenta cu plus pe care au avut-o utilizatorii casnici s-a datorat in ultima perioada si dezvoltarii spectaculoase a creditului de consum.

Cine va da pondere pietei de PC-uri in 2005?
Personal, cred ca va exista o situatie de echilibru. Sectorul firmelor mici si mijlocii si al utilizatorilor casnici va continua sa creasca in acelasi ritm pe care l-am observat in ultima perioada. Pe de alta parte, e posibil sa vedem un reviriment al unor firme al caror ciclu de improspatare se aproprie.

Cum se explica dublarea vanzarilor de laptop-uri de la inceputul acestui an?
Valoarea pietei in perioada precedenta era destul de mica. O crestere care numeric nu este neaparat mare poate sa insemne mult ca procentaj. Cand vorbim de o piata de cateva mii de bucati este ceva si cand vorbim de zeci de mii sau chiar sute de mii de bucati este altceva. Deja proportiile si procentajele nu mai sunt la fel de mari.

Va continua cresterea vanzarilor de laptop-uri intr-un ritm ridicat?
Este de asteptat sa continue pentru ca piata este inca jos. In plus, din ce in ce mai mult nootebook-urile incep sa inlocuiasca sistemele desktop in preferintele utilizatorilor individuali si in special in cazul utilizatorilor business.

Cand va incepe cumparatorul roman sa prefere PC-urile cu brand in fata no-name-urilor?
Cred ca schimbarea se face treptat spre brandurile locale. Ea se intampla mereu cat timp lanturile de magazine de retail IT inlocuiesc incet sistemele facute „pe genunchi”. Ca pret, cele facute „pe genunchi” deja nu mai sunt la fel de competitive cu brandurile locale.