Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

România Blocată

ROMÂNIA, în curs de PRĂBUȘIRE. Prima cale ferată din România, BLOCATĂ de 13 ani

Autor: | | -1 Comentarii | 6788 Vizualizari

16 miniștri, în 13 ani, au trecut pe la Ministerul Transporturilor, demnitari care nu au fost în stare să repună în circulație prima cale ferata din România, Bucureşti-Giurgiu. Campania România Blocată continuă cu un proiect strategic privind infrastructura feroviară.

Pe traseul primei linii de cale ferată din România, proiect care asigura legătura cu Bulgaria şi Turcia, a fost construit podul de la Grădiştea. Linia de cale ferată de importanţă strategică pentru România, Bucureşti-Giurgiu, rută ce asigura legătura între Dunăre şi regiunile României, este blocată din cauza unui pod rupt de inundaţiile din 2005. Între timp, podul de la Grădiştea a dispărut definitiv, iar localnicii au improvizat o punte pentru a traversa râul Argeş. După 13 ani de la prăbuşirea podului de la Grădiştea, Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, speră să redeschidă traficul în 2022.

În judeţul Giurgiu, la nici 35 km de Bucureşti, „fantoma” podului de la Grădiştea arată cât de degradată este infrastructura feroviară din România şi tot ce se “construieşte” pentru dezvoltarea căii ferate, precum şi viitorul României, o ţară în paragină, în curs de prăbuşire.

În locul podului am găsit o punte improvizată de localnici, pentru a putea trece râul Argeş. Liniştea locului era tulburată de două balastiere aflate în apropierea locului unde a existat podul.

(Foto podul de la Gradistea - anul 2005)

Timpul a stat în loc, nu s-a reparat nimic în cei 13 ani, s-a furat tot, puntea construită de localnici ne întoarce înaintea anului 1869, când între Bucureşti-Giurgiu este inaugurată prima cale ferată din Romania, de către Regele Carol I. Lângă puntea construită în locul podului peste râul Argeş este un pod mai mare, construit înainte de 1989. Podul este aproape gata, dar niciodată nu s-a reuşit finalizarea lucrărilor. Astăzi, din podul luat de ape a rămas un pilon, iar lipsa acestuia prelungeşte semnificativ distanţa pe calea ferată dintre Bucureşti-Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle, adică în loc de 74 km, drumul pe calea ferată este de 118 km. 

 

Primarul comunei Comana: „Nu mai am nicio speranţă”

Cu greu am reuşit să plec din locul unde trebuia să existe un pod, în lungime de nici 200 m, care să asigure legătura feroviară cu Dunărea şi să ajung la primarul comunei Comana, Aurel Enache. Foarte nostalgic, primarul de Comana ne spune că cel puţin şase perechi de trenuri, zilnic, au transportat peste 8.000 de oameni la Bucureşti. „Eu am crescut lângă calea ferată, auzeam din casă trenul şi comănenii. Înainte de 1989, aproape 200 de oameni din Budeni, în fiecare dimineaţă, veneau cu bicicleta la trenul de 4 şi 20. 

În 13 ani s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate. Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, a renăscut acest proiect, să dea Dumnezeu să nu rămână la acest stadiu. Este trist, în 13 ani, nimeni nu a venit să bată la uşă să ne întrebe ceva despre pod. Bucureştiul era mană cerească pentru comăneni, reconstrucţia podului şi redeschiderea liniei Bucureşti-Giurgiu înseamnă foarte mult pentru tot judeţul”, ne-a explicat primarul comunei Comana. 

Gara din Comana, astăzi o ruină 

Gara Comana este situată la aproximativ 300 m de primărie, cea mai impunătoare clădire din comună este lasată în paragină. Pe peretele gării este o placă de marmură unde scrie că această staţie a fost inaugurată în data de 31 octombrie 1869. La sfârşitul lunii aprilie 2017, Ministerul Transporturilor, prin CFR SA şi CFR Călători, au reuşit  reluarea legăturii feroviare între Giurgiu şi Grădiştea. De la începutul anului trenurile nu mai circulă pe motiv că nu sunt profitabile. Astăzi, gara din Comana adăposteşte câinii fără stăpân, iar clădirea este devastată. (Foto: Gara Comana)

 

Din 2005 nu s-a facut nimic

-Podul de la Grădiştea s-a prăbuşit din cauza inundaţiilor, în data de 13 august 2005. O parte din tablierul podului s-a prăbuşit în albia râului Argeş, linia fiind închisă traficului feroviar, circulaţia trenurilor a fost deviată pe ruta Bucureşti - Videle – Giurgiu.

-În 2007, în mandatul fostului ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, conducerea CFR SA a aprobat întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru stabilirea variantei de proiectare şi execuţie a unui pod de cale ferată, fără să fie alocaţi bani pentru continuarea proiectului. 

În perioada 2010-2011, în mandatul fostului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea podului de Grădiştea, nici de această dată nu s-au alocat banii necesari.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.