Germania şi-a păstrat poziţia dominantă, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populară destinaţie comercială din lume; astfel, 40% dintre retailerii chestionaţi urmează să deschidă un magazin în această ţară în 2015. Germania este urmată de Marea Britanie, cu 33% dintre retaileri şi Franţa, cu 31%. Brandurile originare din Germania, Marea Britanie, SUA şi Italia sunt printre cele mai active în ceea ce priveşte expansiunea internaţională.

Brandurile internaţioanle sunt atrase de Germania prin prisma oportunităţilor de expansiune în peste 30 de oraşe mari cu putere de cumpărare ridicată. Chiar dacă apetitul pentru piaţa germană este ridicat, chiriile au rămas stabile sau au crescut foarte puţin. Marea Britanie, în special Londra, continuă să fie o destinaţie foarte populară. În cazul Franţei, schimbările recente privind reglementarea activităţii comerciale în zilele de duminică vor duce la o sporire a atractivităţii acestei ţări pentru retaileri.  

47% dintre comercianţii chestionaţi de CBRE au menţionat ca principale temeri în activitatea lor în 2015 perspectivele economice instabile şi creşterea costurilor, în special ca urmare a creşterii chiriilor şi a numărului redus de spaţii comerciale de calitate. În ciuda acestor temeri, expansiunea internaţională rămâne un obiectiv central pentru comercianţi, care vor continua să investească în mărirea reţelelor de magazine.

„Principalele provocarile pe care comercianţii trebuie să le înfrunte în 2015 sunt creşterea costurilor, un mediu de afaceri omni-channel şi schimbările în comportamentul consumatorilor. Astfel, comercianţii au înţeles că pentru o reprezentare eficientă a brandului este extrem de important să menţină o reţea extinsă de magazine. Costurile asociate cu deschiderea unui magazin nou într-o zonă premium sunt extrem de mari, astfel comercianţii încep să se uite înspre zone comerciale noi, atipice“, a comentat Peter Gold, Head of Cross-Border Retail în cadrul CBRE.

Magazinul fizic continuă să reprezinte destinaţia de cumpărături preferată a consumatorilor, astfel 21% dintre comercianţi planuiesc să deschidă între unul şi cinci magazine în regiunea EMEA până la sfârşitul anului. Expansiunea la scară mare, adică deschiderea a peste 40 de magazine, este în descreştere, astfel doar 9% dintre retaileri vor adopta o astfel de politică în 2015.

Pieţele vizate de retaileri în 2015 (click pe hartă pentru mărire)