Modelul Twingo, prezentat în martie la Salonul Auto de la Geneva, este în aşteptare, a declarat Jerome Stoll, directorul responsabil pentru performanţă al Renault, fără a oferi o dată pentru momentul în care modelul va putea fi cumpărat.

'Nu suntem în situaţia în care piaţa să urmeze estimările noastre. Oamenii nu au ajuns în momentul în care simt nevoia să aibă un vehicul electric pentru folosinţă zilnică. Oamenii trebuie să simtă necesitatea de a trece la modelele electrice', a explicat oficialul companiei franceze, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. Vânzarea în masă a vehiculelor cu emisii zero nu a îndeplinit aşteptările companiilor, deoarece cumpărătorii sunt nemulţumiţi de preţurile mai ridicate decât în cazul automobilelor pe benzină şi pe motorină şi de autonomia scăzută. Excepţia s-a înregistrat pe segmentul automobilelor de lux, unde liderul de piaţă BMW a majorat producţia automobilul de oraş i3 anul acesta, deoarece comenzile au depăşit estimările.

În Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, erau utilizate la începutul anului aproximativ 12.200 de automobile electrice, din totalul de 43,9 milioane de vehicule înregistrate.

În 8 mai, Renault a inaugurat o nouă unitate de producţie în Slovenia, unde va fi fabricat noul Twingo, dezvoltat de companie împreună cu grupul german Daimler, un proiect evaluat la 450 milioane de euro.

Fabrica Novo Mesto Revoz are în prezent 2.150 de muncitori, iar alţi 270 vor fi angajaţi la noua linie de producţie. Pentru acest proiect, Guvernul Sloveniei a acordat subvenţii de 22,5 milioane de euro.

Producătorul auto Revoz este unul dintre principalii exportatori ai Sloveniei, având o capacitate de producţie anuală de 220.000 de vehicule, aproximativ o zecime din producţia globală a Renault.

Vânzările mondiale înregistrate anul trecut de grupul Renault au crescut cu 3,1%, până la 2,628 milioane vehicule, însă această creştere se datorează vehiculelor ieftine, vândute atât sub marca românească Dacia, cât şi sub marca Renault, care au reprezentat 41,3% din volumul total de vânzări. Fără această gamă, vânzările Renault ar fi scăzut cu 3,2%, conform aceleiași surse, citată de Agerpres. Renault-Nissan, care funcţionează sub forma unei alianţe globale din 1999, au convenit în 2010 să înceapă să coopereze cu Daimler pentru unele proiecte. Cele trei companii colaborează pentru producţia în comun a unor motoare, iar modelele Twingo Renault şi Daimler Smart au fost dezvoltate pe baza aceleiaşi platforme.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.