Conform oficialilor Renault, investiţia totală realizată pentru această nouă unitate de producţie va atinge 1 miliard de euro, însă prima fază de dezvoltare presupune doar cheltuirea a 350 de milioane de euro pentru facilităţile de asamblare şi încă 200 de milioane pentru dezvoltarea produselor. Restul sumei enunţate va fi necesară pentru punerea în funcţiune a celei de a doua linii de asamblare (250 mil. Euro) şi intrarea în producţie a altor modele Dacia (200 mil. euro).
Având o capacitate de 170.000 de vehicule pe an, la o cadenţă de 30 de unităţi pe oră, prima linie a uzinei din Tanger va asambla atât modelul Lodgy cât şi o utilitară de dimensiuni reduse care va fi declinată şi într-o versiune pentru pasageri. A doua linie de asamblare, care va urca producţia totală peste cea a fabricii din România, ar trebui să devină operaţională în 2013. Tot atunci majoritatea modelelor produse de Dacia la Mioveni vor intra şi în portofoliul acestei noi uzine.
Prezent la inaugurarea fabricii din Tanger, alături de regele Mohamed al VI-lea al Marocului, şeful Alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat că „Renault şi Nissan împărtăşesc ambiţiile Marocului în privinţa dezvoltării industriale. Graţie mobilizării noastre şi a partenerilor noştri, precum şi a ajutorului nemijlocit al guvernului marocan, uzina noastră din Tanger stabileşte noi standarde în industria auto”. Aceste standarde sunt legate în primul rând de faptul că noua facilitate de producţie va emite doar 2% din totalul de CO2 pe care îl eliberează în atmosferă o uzină similară. De asemenea, apele reziduale nu vor avea niciun impact asupra mediului.

Oferta marocană

Pentru a atrage o astfel de investiţie care, pe lângă valoarea sa, va aduce în Maroc o întreagă pleiadă de furnizori, statul a pus la dispoziţia Renault atât suprafeţe de teren şi scutiri de taxe, cât şi o infrastructură – sosele, cai ferate, port – la care unele state, precum România, pot doar să viseze. De asemenea, statul marocan a finanţat crearea unui institut destinat formării personalului necesar în industria auto (IFMIA).

Conform Renault, numărul total de angajaţi care vor lucra la „cea mai mare uzină din bazinul sud-mediteranean” va ajunge, până în 2015, la 6.000 de persoane, iar capacitatea mare va permite „extinderea gamei Entry cu noi modele” care să pună grupul Renault în postura de a putea satisface cererea tot mai mare de astfel de vehicule de pe pieţele din întreaga lume.
Pe lângă noua uzină de la Tanger, Renault mai deţine în Maroc, la Casablanca, o facilitate de producţie care asamblează în acest moment modelele Renault Kangoo, Dacia Logan şi Dacia Sandero. Această fabrică are însă o capacitate maximă de numai 50.000 de unităţi pe an.
Robert Stan, corespondență din Tanger