Proiectul a obţinut 203 de voturi „pentru”, 21 „împotrivă” şi 45 de abţineri și are ca obiect de reglementare instituirea cadrului legal privind aplicarea tarifelor rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale din Romania, stabilite în funcţie de perioadă sau de distanţa parcursă.

Potrivit proiectului, rovinieta se achită anterior utilizării reţelei de drumuri naţionale din România şi este structurată în funcţie de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile şi 12 luni.

Tariful zilnic nu depăşeşte 9% din tariful pentru 12 luni, tariful pe 10 zile nu depăşeşte 12% din tariful pentru 12 luni, tariful pe 30 de zile nu depăşeşte 19% din tariful pentru 12 luni, iar tariful pe 60 de zile nu depăşeşte 30% din tariful pentru 12 luni.

Se aplică în funcție de categoria vehiculului

Rovinieta se va aplica în funcţie de categoria vehiculului, de clasa de emisii poluante (EURO) şi de durata de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România.

Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare. Aceasta se va aplica pe reţeaua de drumuri naţionale din România, cu excepţia sectoarelor de drum naţional aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ieşire în/din acestea.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în luna iunie a acestui an.

Noua rovinietă stârnește nemulțumiri

În urmă cu câteva zile, Guvernul a aprobat noua rovinietă. Noua rovinietă i-a scos din sărite pe transportatori care amenință cu proteste prin blocarea șoselelor. Actul normativ, dacă va fi adoptat de Parlament, prevede plata rovinietei în funcție de distanță și de gradul de poluare.

Potrivit transportatorilor, modificările aduse vor determina o creștere a prețului rovinietei și de șase ori, până la 7.000 de euro.

„Este o nemulțumire totală, legată în primul rând de starea infrastructurii raportată noilor condiții impuse de legislație, adică raportul calitate-preț, defavorabil total, în raport cu modelul austriac, care aplică acest sistem, dar care îl aplică la un nivel și un standard de calitate și mai ales, ținând cont de faptul că acolo unde se aplică acest sistem viteza medie, obținută de un transportator este dublă față de România.

Pe chestiunea aceasta am insistat în mod frecvent, în mod repetat, și toată lumea s-a întors cu spatele. Direcția este dată, de la Bruxelles, cu siguranță Parlamentul va adopta. Un angajament de prost gust, din punctul nostru de vedere și din punct de vedere al românilor, pentru că și ei vor plăti mai mult, în condițiile în care România este ultima țară cu infrastructură pentru vehiculele care utilizează carburanți alternativi”, a spus la Antena 3 CNN, Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport.