Afacerile Tymbark Maspex România au crescut cu 6% în primele nouă luni, trimestrul al treilea având o evoluţie mai slabă, ca urmare a situaţiei economice precare, a declarat pentru capital.ro Mihaela Burtoi, group brand manager al producătorului de băuturi răcoritoare necarbonatate.

Totodată, Tymbark şi-a redus ţinta de creştere pentru acest an la 10%, faţă de 2008, estimarea companiei cu capital polonez de la începutul acestui an fiind o majorare de 20% a vânzărilor.

Compania, parte a grupului polonez Maspex Wadowice, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 215 milioane lei, iar afacerile ar putea urca la circa 235 de milioane de lei în acest an.

„La începutul acestui an, am estimat o creştere a cifrei de afaceri pe 2009 de 20% comparativ cu anul 2008.  Această estimare a fost una optimistă.Estimăm că până la sfârşitul anului 2009  vom atinge un procent de 10%  creştere faţă de anul trecut”, a declarat Burtoi.

Tymbark a finalizat în acest an noul centru de producţie, investiţie care depăşeşte 30 milioane de euro. Fabrica este situată lângă fossta unitate de producţie de la Vălenii de Munte, judeţul Prahova.
Compania exportă 17% din producţie în Bulgaria, Republica Moldova, Ungaria, Cehia şi Polonia.

Promoţii de criză

Producătorul de sucuri a intensificat promoţiile acordate atât consumatorilor cât şi distribuitorilor.

„Pe fondul situaţiei economice actuale, în  această perioadă dificil de traversat pentru toată lumea, ne-am concentrat în mod special pe promoţiile «in store», adresate atât consumatorului final cât şi distribuitorilor şi detailiştilor, transferând o parte din bugetele de marketing către trade marketing”, a mai spus Burtoi.

Piaţa creşte pe segmentele ieftine şi marcă proprie

Piaţa băuturilor necarbonatate a cunoscut înultima perioadă, contrar trendului consemnat în ultimii ani, o creştere mai mare pe sementele still drink (conţinut de fruct sub 25%) şi nectaruri (conţinut de fruct între 25% şi 99%) decât pe cel de juice 100%, potrivit companiei care citează datele firmei de cercetare Nielsen.

Ponderea cea mai mare în total piaţă, este deţinută în continuare de segmentul still drink, care până în acest moment depăşeşte 80%.

„Băuturile răcoritoare sub marcă proprie sunt incluse în categoriile cu cel mai mare potenţial de dezvoltare, ca ritm de creştere fiind pe locul 2 după produsele de băcănie”, apreciază Burtoi.

Tymbark deţine o cotă de 33,5% pe segmentul nectaruri şi de 18,5% pe piaţa de juice 100%, potrivit companiei care citează datele Nielsen.

În afara producţiei de băuturi răcoritoare, grupul polonez mai deţine pe piaţa românească şi o divizie de paste, ca urmare a preluării, în 2007, a 80% din acţiunile producătorului de paste făinoase Arnos Oradea.

Te-ar putea interesa și: