Tinerii omorâți de Vlad Pascu, vinovați

În ciuda faptului că Vlad Pascu a lovit brutal un grup de tineri, procurorii afirmă că cei accidentați au contribuit la crearea unei situații pasive de pericol. Această concluzie derivă din analiza dosarului de urmărire penală referitor la accidentul din localitatea 2 Mai.

Astfel, tânărul aflat sub influența substanțelor interzise, cu o conduită haotică și care a fugit de la locul tragediei, nu este singurul responsabil pentru tragedie.

Procurorul care a gestionat cazul, pe baza unei expertize efectuate la solicitarea organelor de poliție, susține că „pietonii care circulau pe acostamentul drumului DN 39, pe partea dreaptă a sensului de mers, au creat o stare pasivă de pericol”.

Expertul a mai remarcat că, în ipoteza în care aceștia ar fi mers pe acostamentul din stânga, ar fi avut și ei șanse de a evita accidentul.

Pe de altă parte, un alt specialist argumentează că accidentul s-a produs din cauza ieșirii de pe carosabil pe acostament a autoturismului Mercedes, prin încălcarea marcajului cu linie continuă. El precizează că deplasarea victimelor pe acostamentul din dreapta nu are nicio legătură cu producerea accidentului.

De precizat că, Vlad Pascu circula la momentul respectiv cu o viteză excesivă (102 km/h într-o zonă cu limita de viteză de 50 km/h), în condiții de vizibilitate reduse, dat fiind că accidentul s-a petrecut în zorii zilei.

Ce mai reiese din rechizitoriu?

Este de remarcat și faptul că, polițiștii, responsabili inițial de investigarea dosarului lui Vlad Pascu, au abordat victimele, întrebându-le dacă au consumat alcool înainte de a fi lovite de șoferul drogat. Răspunsul afirmativ al unuia dintre martori a fost înregistrat în rechizitoriu.

„Numitul … a relatat organelor de poliție că, în acea seară, a fost cu prietenii în loc. Vama Veche, unde au consumat băuturi alcoolice, dar cu limită, toți fiind conștienți, iar, în jurul orei 04:30, au plecat spre locul de cazare situat în localitatea 2 Mai”, se arată în materialul probator, potrivit DCNews.ro.

Martorul a detaliat că deplasarea s-a făcut în două grupuri, iar când trotuarul dintre stațiuni s-a încheiat, victimele au continuat să meargă în șir indian, în afara carosabilului. În apropierea unei curbe, au auzit o mașină venind din spate și apoi un zgomot de impact.