Noua platformă, care poartă numele EMP2 (Efficient Modular Platform 2), va sta la baza tuturor modelelor de clasă compactă, medie și SUV comercializate sub mărcile Peugeot și Citroen. Deși nu au confirmat încă acesată posibilitate, este de așteptat ca ansamblul să fie împrumutat și colegilor de alianță de la General Motors.
Conform oficialilor francezi, primele modele care vor beneficia de această nouă componentă vor fi Citroen C4 Picasso și Peugeot 308 care sunt programate pentru intrarea pe piață în toamna acestui an. Fără a da detalii despre costurile implicate de cercetarea și dezvoltarea EMP2 și nici despre potențialele economii generate de utilizarea acesteia pentru jumătate dintre produsele sale, PSA a ținut să specifice că noua platformă va genera o scădere a greutății modelelor cu circa 70 kg. Grație acestei reduceri a greutății, dar și a altor sisteme aflate în dezvoltare la PSA, mașinile care vor utiliza EMP2 vor consuma cu circa 22% mai puțin decât în prezent și, prin urmare, vor avea și emisii mai mici de CO2.
Primii care au pus la punct o platformă atât de flexibilă încât să poată fi utilizată la modele cu dimensiuni și greutăți foarte diferite au fost nemții de la Volkswagen. Studiile Morgan Stanley arată că germanii au cheltuit nu mai puțin de 55 de miliarde de euro pentru platforma MQB însă beneficiile sunt majore: 15 miliarde de euro economisiți anual. Analiștii Morgan Stanley consideră și că, la nivelul anului 2019, Volkswagen va asambla circa 4,5 milioane de vehicule pe platforma MQB, de la Polo până la Golf și chiar Passat.

Detalii despre toate lansările importante de la Geneva Motor Show, precum și despre evoluția pieței auto românești în acest an puteți găsi în Suplimentul Auto care va apărea împreună cu revista Capital și Evenimentul Zilei luni, 25 martie.