Gradul de colectare al amenzilor rutiere este sub 50% în România. Soluția ar putea să vină chiar de la vecinii noștri din Ungaria. Costin Tătuc, expert în siguranţa rutieră vine cu un exemplu legislativ ce este prezent în legislația vecinilor din Ungaria și a rezolvat cu succes această problemă încă din 2008.

„Avem exemplul vecinilor noştri din Ungaria, care au rezolvat o chestie foarte simplă de prin 2008. Au introdus principiul răspunderii obiective, care spune aşa: dacă eu am împrumutat maşina mea altei persoane, care săvârşeşte abateri de la Codul Rutier cu maşina mea, eu primesc acasă sancţiunea ca proprietar şi este datoria mea ca, în termen de 15 zile să merg la cea mai apropiată secţie de poliţie, dar de mânuţă cu cel care a condus. Fiecare dă declaraţie! Dacă acela nu dă declaraţie, îmi asum eu ca proprietar şi aia e, dar asta nu convine, că nu îmi convine să stau eu trei luni fără permis pentru o infracţiune comisă de altcineva.

Ulterior, se anulează sancţiunea pe numele proprietarului şi se mută pe numele celui care a condus maşina. Treaba asta există şi în dreptul civil din România, se numeşte răspunderea comitentului pentru fapta produsă, adică răspunderea maestrului pentru ucenic, răspunderea proprietarului de clădire pentru ce se întâmplă dacă pică balconul, etc. Există, dar ea trebuie legiferată. Ajungem iar la acea voinţă de a face şi a pune ordine în lucruri”, a declarat Costin Tătuc, pentru Dc News.