Ministrul Transporturilor: Statul a rămas dator românilor

Sorin Grindeanu, vicepremier și prim-vicepreședinte al Partidului Social Democrat, a explicat de ce autoritățile române n-au reușit să-și atingă obiectivele de dezvoltare a infrastructurii transportului.

Potrivit spuselor sale, au existat probleme legate de birocrație și de modul în care s-au implementat diverse proiecte europene.

„În primul rând, și ați spus foarte bine, cel puțin în ultimii ani, și nu puțin, n-a fost vorba de o lipsă de finanțare. A fost, în foarte multe cazuri, problemă de birocrație și de modul în care s-au implementat diverse proiecte.

Putem să detaliem, vedem rezultatul, și anume rezultatul este cel pe care îl văd toți românii, și nu doar toți românii, toți cei care vin în România, și anume faptul că în acest moment în România lipsește infrastructură de transport”, a explicat acesta la B1 TV.

„Pe scurt, statul român, indiferent de guvernele din ultimii 30 și de ani care au fost, a rămas dator din acest punct de vedere românilor. Tocmai de aceea, și am fost foarte atent la ce ați spus la început, cred că pe viitor trebuie să existe acest proiect de țară, iar transporturile – sau, mai exact, dezvoltarea infrastructurii de transport trebuie să fie una din primele priorități, dacă nu chiar prima”, a adăugat Sorin Grindeanu.

„Ne-am restrâns singuri și ne-am pus singuri diverse obstacole”

Acesta susține că modul în care au fost transpuse directivele europene în legislația națională a fost complet eronat, astfel că „ne-am restrâns singuri și ne-am pus singuri diverse obstacole, asta poate fi o altă cauză.”

„Dacă vorbim de banii europeni, există directive europene. În momentul în care avem acele directive, dacă vreți să dau un exemplu, Europa ne spune `acesta este dreptunghiul în care trebuie să jucați și n-aveți voie să depășiți laturile dreptunghiului`.

În foarte multe cazuri, prin transpunerea directivelor pe care le-am făcut în acești ani, noi n-am încercat să ne ducem cât se poate de mult spre laturile dreptunghiului, ci ne-am dus foarte mult în interior. Ne-am restrâns singuri și ne-am spus singuri diverse obstacole, asta poate fi o altă cauză”, a completat ministrul Transporturilor.

„Poate unele companii, poate, deși aș putea s-o dau ca și certitudine, au fost învățate să vină în România să nu facă autostrăzi, dar să încaseze bani. Există exemple și le știți și toți românii le știu”, a adăugat prim-vicepreședintele Partidului Social Democrat.