În perioada iulie-septembrie 2011, al doilea producătorul de electrocasnice din lume a obţinut un profit operaţional ajustat de 1,10 miliarde de coroane suedeze (173 milioane de dolari), faţă de 1,94 miliarde de coroane suedeze în perioada similară din 2010. Analiştii se aşteptau la câştiguri de 1,06 miliarde de coroane suedeze. Vânzările au scăzut la 25,7 miliarde de coroane, de la 26,3 miliarde de coroane în perioada similară din 2010.
„Cererea a scăzut şi mai mult în unele dintre principalele noastre pieţe din Sudul Europei şi SUA, şi în acelaşi timp a crescut costul materiilor prime. Prognoza actuală este că pieţele mature vor stagna, iar pieţele emergente vor continua să crească”, a declarat directorul general al companiei suedeze, Keith McLoughlin. Acesta estimează pentru acest an costuri de 2 miliarde de coroane suedeze din cauza creşterii preţului materiilor prime.
Electrolux a decis închiderea unei linii de producţie din Kinston, Carolina de Nord, şi mutarea ei într-una din fabricile din Europa. De la începutul anului acţiunile companiei suedeze au scăzut la bursă cu 35%. Vineri dimineaţă, acţiunile Electrolux au crescut cu 2,4%, la 121,30 coroane suedeze, la bursa de la Stockholm. Electrolux se aşteaptă ca cererea de electrocasnice pe pieţele din America de Nord şi Europa să scadă în 2011, după ce anterior prognozase o creştere uşoară.
Compania este prezentă în România din 1995 şi este reprezentată local de divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi de fabrica de aragazuri la Satu Mare, din care deţine 99,52% din acţiuni. La fabrica Electrolux din Satu Mare este realizată majoritatea producţiei de aragazuri Zanussi din Europa. Piaţa de desfacere este foarte variată, iar producţia este destinată atât pieţei româneşti, cât şi celei străine ca Rusia, ţările balcanice, statele baltice, Israel, Finlanda, Suedia şi Norvegia. Până în prezent, grupul suedez a investit peste 31 milioane de euro în dezvoltarea fabricii din Satu Mare.

Sursa: Agerpres