Prima etapă a proiectului constă în definirea strategiei de marketing pe termen scurt, și este urmată de o etapă mai complexă de dezvoltare a afacerii pe termen lung. Această colaborare face parte din eforturile de reorganizare ale companiei – în contextul dificultăților economice și a evaziunii fiscale din domeniu, Dobrogea Grup este astăzi în procedură de insolvență generală, în faza de definitivare a planului de reorganizare.

"Dobrogea merită să revină în actualitate (…) În ultimii ani, contextul competițional pe piața făinurilor și a produselor de panificație a avut o evoluție extrem de agresivă, ceea ce a creat unele disfuncționalități producătorilor tradiționali din România. Pe termen scurt, celebra faină cu trei zerouri de la Dobrogea trebuie să ajungă din nou în toate bucătăriile, iar copiii noștri trebuie să se bucure de Eugenia așa cum ne bucuram noi în copilărie. Pe termen lung, Dobrogea trebuie să aducă inovație într-o industrie ce aparent e mult prea apăsată de povara prețurilor din ce în ce mai mici. Am gasit o echipă de management formată atât din oameni cu experiență îndelungată în organizație, cât și manageri tineri veniți din industrii competitive; împreună, sunt sigur că vom găsi abordarea câștigătoare", a spus Iulian Pădurariu (foto), consultant de marketing asociat la Marks Romania.

Fiind unul dintre cei mai mari jucători din industria de morărit și panificație din România, Dobrogea Grup este deținătorul a numeroase branduri, printre care se numără făina Dobrogea; pâinea Neptun și Bonpana; biscuiții Eugenia și Digesta. În 2011, Dobrogea Grup avea afaceri de 54,7 milioane de euro, pierderi de aproximativ un milion de euro şi datorii totale de 22,5 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor (MF).

Experiența lui Iulian numără peste 15 ani în marketingul local, și 12 premii Effie câștigate de către proiectele pe care le-a coordonat. După șapte ani petrecuți în poziția de director de marketing în companii românești importante care au trecut prin procese de restructurare (precum Policolor, și Murfatlar), Iulian a deschis în anul 2005, la București, biroul de consultanță al rețelei prezidate de Jack Trout (unul dintre cei mai renumiți strategi de business). Printre clienții din România ai rețelei se numără TinaR, Banca Transilvania, FAN Courier și Rețeaua de Sănătate Regina Maria. Din anul 2008, activează de la Viena pentru Trout & Partners în Europa Centrală și de Est, totodată fiind și consultant de marketing asociat la agenția Marks.

Dobrogea Grup  îşi împarte piaţa locală de morărit şi panificaţie, estimată la 1 miliard de euro, cu producători precum Boromir Râmnicu Valcea, Vel Pitar Râmnicu Valcea, Pambac Bacău (preluată de doi traderi agricoli), Pan Group Craiova (în prezent în negocieri pentru vânzarea mai multor active către Tymbark) şi Titan Ilfov.


Te-ar putea interesa și: