Asociația Metrou Ușor consideră că legătura feroviară Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă este o idee bună însă aceasta a fost implementată prost și, în acest sens, semnalează mai multe probleme descoperite. De asemenea, sunt prezentate și soluții pentru rezolvarea problemelor acestui proiect atât de necesar pentru Capitală.

„Trenul de aeroport – idee bună, necesară și mult așteptată, implementată prost. Ce probleme am descoperit și ce soluții trebuie aplicate urgent.

În urmă cu câteva zile a fost lansată legătura feroviară Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă. Este un proiect absolut necesar pentru mobilitatea urbană a capitalei, deschizător de drumuri pentru alte proiecte de trenuri urbane ce sunt în diferite stadii de planificare în toată țara. Însă, implementarea lasă mult de dorit.

Problema 1 – integrare tarifară 0. Trenul de #aeroport nu doar că nu este integrat tarifar cu transportul public din București – Ilfov, dar trenurile de pe această legatură nu sunt integrate nici măcar între ele! Trei operatori deservesc relația cu aeroportul (#CFR Călători, Transferoviar Călători si Regio Călători), fiecare cu propriul sistem de taxare. În loc să fie oferit un serviciu coerent și integrat, pentru călători este haos. Nu toți operatorii au un punct de vânzare bilete la aeroport. Dacă ieșiti din aeroport, luați un bilet de la automat și vă urcați în primul tren, este posibil să plătiți de două ori. Automatul de bilete este al #CFRCălători, și dacă vă urcați într-un tren Transferoviar, de exemplu, atunci biletul nu este valabil și va trebui să cumpărați altul, la bord. O situație inacceptabilă într-o capitală europeană a anului 2020.

Solicităm pe această cale integrarea tarifară de urgență a tuturor operatorilor care deservesc relația Gara De Nord – #Otopeni. Pe termen mediu este obligatorie integrarea trenului urban și cu sistemul de taxare practicat de serviciul de transport în comun din regiunea București – Ilfov.

Problema 2 – plecările din #GaraDeNord spre aeroport nu sunt efectuate de la același peron. O altă situație aberantă pentru un #tren cu mers cadențat, etichetat ca „tren urban”. Evident, tot călătorii au de suferit de pe urma acestei loterii între cele 14 peroane ale Gării de Nord. Solicităm desemnarea unui singur peron care să fie utilizat exclusiv pentru trenurile de aeroport.

Problema 3 – intervalele de succedare. În prezent, cea mai mare parte a traseului se desfășoară pe o linie simplă, existând un singur loc unde trenurile se pot întâlni. De aceea, doar două trenuri pot deservi acest traseu, la o frecvență de 40 de minute. Pentru reducerea intervalului este necesară construirea unui alt loc unde trenurile să se poată întâlni. Solicităm autorităților să profite de traficul scăzut din această perioadă și să demareze aceste lucrări, astfel încât la revenirea la un trafic normal pe aeroport, serviciul să poată fi efectuat mai frecvent, la 20-30 de minute între garnituri.

Nu în ultimul rând, dorim să semnalăm și un aspect pozitiv – trenurile circulă toată noaptea, o măsură binevenită pentru o conexiune între două terminale ce generează trafic 24/7 (gara și aeroportul)”, semnalează Asociația Metrou Ușor într-o postare pe Facebook.