Autorităţile chineze încurajează populaţia să boicoteze o campanie promoţională lansată de lanţul de restaurante KFC, apreciind că aceasta promovează risipa alimentară, un nou exemplu al unei mărci străine care are probleme în a doua mare economie a lumii.

Pentru a sărbători 35 de ani de când franciza KFC este prezentă în China, lanţul de restaurante a lansat recent o campanie promoţională de tip „mystery boxes”, împreună cu un retailer de jucării, care permite clienţilor să câştige figurine Dimoo la achiziţionarea anumitor meniuri KFC. Figurile au devenit atât de populare încât au declanşat o frenezie a achiziţiilor în rândul consumatorilor chinezi.

Guvernul chinez, critic la adresa mărcilor străine

Într-un comunicat de presă publicat miercuri, Asociaţia pentru protecţia consumatorilor din China susţine că o singură persoană a cumpărat 106 meniuri KFC, pentru care a plătit 10.500 de yuani (1.650 de dolari), pentru a obţine astfel întreaga colecţie de figurine. De asemenea, alţi clienţi ai KFC au plătit alte persoane pentru ca acestea să mănânce meniurile suplimentare pe care le-au achiziţionat în săptămâna de la debutul campaniei sau pur şi simplu au aruncat la coş mâncarea, susţine Asociaţia pentru protecţia consumatorilor.

În mod frecvent, Guvernul chinez şi media oficială critică mărcile străine, afectându-le vânzările şi obligând directorii acestor companii să îşi ceară scuze. Cele mai recente cazuri au vizat firmele Canada Goose Holdings Inc., Mercedes-Benz, Walmart Inc.şi Intel Corp.

Guvernul condus de preşedintele chinez Xi Jinping a lansat în 2020 o campanie destinată reducerii risipei alimentare, o mişcare care a generat speculaţii cu privire la capacitatea Chinei de a-şi hrăni cei 1,4 miliarde de locuitori. Ulterior autorităţile de la Beijing au subliniat că ţara are suficiente rezerve de alimente, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

KFC, pe profit în România

Menționăm că, Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, a realizat în primele nouă luni ale anului trecut un profitul net de 28,1 milioane lei, în România, faţă de o pierdere netă de 4,7 milioane lei înregistrată în primele nouă luni din 2020.

Grupul a anunţat că a continuat în T3 2021 tendinţa pozitivă de creşteri trimestriale, înregistrând vânzări consolidate record de 284,2 milioane lei, mai mari cu 44% faţă de T3 2020. Vânzările din România s-au ridicat la 247,9 milioane lei, Italia a contribuit cu 33,1 milioane lei, în timp ce vânzările din Republica Moldova au ajuns la valoarea istorică de 3,2 milioane lei.

De asemenea, grupul a încheiat T3 2021 cu EBITDA în valoare de 32,1 milioane lei, mai mare cu 21%, în timp ce profitul net a urcat cu 30%, ajungând la 22,9 milioane lei. Profitul operaţional al restaurantelor a crescut în T3 2021 ajungând la 35 milioane lei, o creştere cu 24% faţă de T3 2020. La sfârşitul T3 2021, Grupul avea 164 de restaurante, faţă de 157 de unităţi în perioada similară a anului 2020.