Declarația a fost făcută la conferinţa investitorilor Deutsche Bank, unde John Lawler a explicat că Ford „vede uşorul declin al preţurilor, care era de aşteptat, dar nu este o reducere semnificativă”.

Oficialul Ford dezbate declinul prețurilor

„Consumatorul rezistă”, a spus oficialul Ford, punctând soliditatea şi „puterea de stabilire a preţurilor” a diviziei de vehicule comerciale şi servicii, conform Reuters.

De asemenea, Lawler a declarat că recenta decizie a Ford de a se alătura reţelei Tesla de încărcare a vehiculelor electrice nu va necesita investiţii suplimentare de capital din partea constructorului auto.

De la începutul anului viitor, proprietarii de vehicule electrice Ford obţin acces la peste 12.000 Tesla Superchargers North America de Nord, potrivit sursei menționate.

Ford vede soliditatea şi creşterea continuă a vehiculelor sale

Mai apoi, John Lawler a apreciat că Ford vede soliditatea şi creşterea continuă a vehiculelor sale, alimentate cu motoare cu combustie internă „în următorii ani”, în timp ce majorează investiţiile şi producţia de vehicule electrice.

Simultan, compania se concentrează pe reducerea costurilor pe segmentul de inginerie şi producţie cu 50% la a doua generaţie de vehicule electrice, inclusiv un succesor al modelului F-150 Lightning programat la mijlocul deceniului.

Compania a anunţat recent că se aşteaptă în acest an la un profit operaţional ajustat de între 9 şi 11 miliarde de dolari. Cifra include o pierdere anticipată de trei miliarde de dolari la divizia de vehicule electrice, Model e.

În primul trimestru din 2023, Ford a pierdut mai mult de 60.000 dolari per vehicul electric vândut.

Ford vrea să vândă o uzină din Germania

Potrivit unui raport Bloomberg, producătorul auto american Ford Motor Co. se apropie de o potențială înțelegere pentru vânzarea uneia dintre uzinele sale din Germania, trei ofertanți fiind în curs de a participa, inclusiv doi producători auto chinezi. Această evoluție survine într-un moment în care investițiile chinezești în Europa sunt atent analizate de autorități.

Surse familiare cu această chestiune dezvăluie că una dintre oferte provine de la BYD Co, cel mai mare producător auto din China, în timp ce cealaltă ofertă reprezintă un consorțiu care cuprinde diverși producători chinezi mai mici. Sursele, care au preferat să-și păstreze anonimatul, dezvăluie, de asemenea, că discuțiile sunt în curs de desfășurare între Ford, landul german Saarland (unde se află fabrica Ford) și un producător german de componente fotovoltaice.