”Vorbeam de calificarea aceea continuă pe parcursul vieţii. Se pare că din acest punct de vedere programele POSDRU, de calificare profesională, au eşuat complet. Şi ştiu foarte multe cazuri şi s-au luat foarte mulţi bani, mai ales de către aceia care au gestionat acele proiecte, iar efectul loc economic este extrem de slab. Să nu fim chiar negativişti şi să spunem că este zero, dar efectul este extrem de slab”, a afirmat Ionuţ Dumitru, potrivit Agerpres. Acesta a mai spus că programele de formare profesională sunt probabil puţine şi nu îşi ating scopul deşi au avut foarte mulţi bani la dispoziţie. În schimb, cheltuielile pentru Educaţie sunt destul de scăzute, comparativ cu alte state din UE.

”Dacă punem pe grafic chletuielile cu educaţia, fie ca procent din PIB, fie ca procent din total cheltuieli bugetare, o să constatăm că România nu este nicăieri, suntem izolaţi complet. Ca procent din PIB avem cea mai mică alocare, 3% din PIB, iar următoarea ţară este Italia, cu 4 şi ceva la sută din PIB. Deci noi alocăm Educaţiei cu mult mai mult de 1% din PIB mai puţin decât cel mai mic nivel din Europa. Suntem practic în afara Europei din punctul acesta de vedere”, a subliniat el. În ceea ce priveşte Educaţia, Dumitru a adăugat că nu numai salariile profesorilor contează, ci şi calitatea acestora.