În numai şase ani de la renaşterea sa, marca de origine română Dacia şi-a asigurat efectiv în Europa de Vest o piaţă de desfacere superioară celei a Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, Alfa Romeo şi a altor mărci existente de decenii în peisajul industriei auto. Ce ar putea determina alte mărci să intre pe segmentul low-cost? Este foarte probabil ca cererea presantă a pieţelor emergente pentru maşini cu dotări de bază să-i determine pe constructori să dezvolte modele cu costuri scăzute.
Ca şi prima Dacia Logan, destinată iniţial ţărilor din Est, aceste modele ar putea fi exportate progresiv către pieţele mature în criză, estimează La Derniere Heure. Vom vedea curând noul Peugeot 301, iniţial conceput pentru pieţele emergente, şi în Europa de Vest? Grecia, cu situaţia sa economică puţin de invidiat, figurează deja pe lista de distribuţie.
Fără a cădea în logica low-cost-ului, care impune un nivel de confort destul de spartan, noua Skoda Rapid lansată pe pieţele europene este concepută în primul rând pentru a seduce clientela asiatică, indiană şi rusă. Modelul este de altfel vârful de lance al strategiei Skoda pentru atingerea unei producţii anuale de 1,5 milioane de unităţi în 2018, respectiv aproape dublu comparativ cu momentul actual.
Motiv pentru care aceasta oferă o caroserie în trei volume şi nu un hayon, mai popular în Europa, şi renunţă şi la unele dotări devenite obişnuite pentru clienţii europeni din acest segment.
Grupul Volkswagen ar putea merge şi mai departe în demersul său low-cost şi să concureze direct Dacia, scrie La Derniere Heure. Pentru a-şi atinge obiectivul de a deveni primul constructor mondial din industria auto, grupul german a anunţat că ar putea lansa producţia unei familii de autovehicule de gen în termen de doi ani. Un semn în acest sens ar putea fi faptul că Volkswagen a cumpărat recent drepturile asupra fostei mărci germane Wartburg, mai scrie cotidianul belgian.
Sursa: Agerpres