Cei doi au lansat yump.ro, prima platformă de fitness prin live streaming din România, dedicată exclusiv femeilor. Conceptul este pe cât de inovator pe atât de simplu: utilizatoarele platformei au acces zilnic la meniuri nutriționale și cursuri video de fitness sau yoga efectuate de antrenori profesioniști și transmise în direct, prin live streaming. Platforma poate fi accesată de pe laptop, smartphone, tabletă și chiar de pe Smart TV.

30.000 accesări unice în prima lună și jumătate

Yump.ro a fost lansat în ianuarie 2019 de Tudor Sălcudeanu, specialist în marketing și Daniel Pavel, antrenor de fitness. La o lună și jumătate de la lansare, platforma a înregistrat peste 30.000 de accesări unice, cu o medie de trafic de cca 700 de persoane unice pe zi, iar peste 3500 de utilizatoare și-au creat un profil personal.

Totul a pornit acum 2 ani. Eram la sala de fitness a partenerului meu Dani și, văzând entuziasmul cursanților pentru antrenamentele sale și rezultatele pozitive pe care le generează, l-am întrebat de ce nu se extinde. Mi-a răspuns că e destul de scump să-și deschidă o nouă sală. Și atunci ne-a venit ideea: ce-ar fi să scoatem sala din ecuație? Nu doar că e mai profitabil, dar online-ul oferă acces la antrenamentele lui Dani unui public considerabil mai mare. Așa s-a născut YUMP”, arată Tudor Sălcudeanu, co-fondator yump.ro.

Sunt foarte riguros când vine vorba despre calitatea antrenamentelor noastre și a planurilor nutriționale. În fiecare zi îmi fac timp pentru research, în așa fel încât cursurile să genereze rezultate palpabile fără să producă afecțiuni musculo-scheletale. De la bun început ne-am setat, inclusiv cu Daiana, nutriționista noastră, o serie de standarde pe care să le respectăm cu orice preț, tocmai pentru că ne dorim ca YUMP să fie un proiect pe termen lung. E plină piața de soluții de fitness iluzorii care păcălesc clienții pentru profituri rapide. De aceea mă bucur mult că a început deja să se coaguleze o comunitate de românce în jurul yump.ro care apreciază dedicarea și profesionalismul nostru”, spune Daniel Pavel, co-fondator YUMP.

 

Accent pe scalabilitate

Încă din faza de concepere a business-ului s-a pus un mare accent pe scalabilitatea produsului, arată cei doi antreprenori. ”Potrivit studiului de piață realizat, pentru produsul nostru există deja un potențial de 150.000 de clienți lunari în România, mai ales în condițiile în care nișa de Live Streaming Fitness este foarte puțin exploatată. Arhitectura platformei a fost construită în așa fel încât produsul să poată fi multiplicat și pentru alte piețe din Europa, cu atât mai mult cu cât nișa aceasta se află la început peste tot în lume, nu doar la noi”, mai arată Sălcudeanu.

Produsul țintește publicul feminin deoarece, potrivit studiului de piață făcut de cei doi antreprenori, acesta este cel mai receptiv la cursurile de fitness executate acasă doar cu propria greutate. ”Faptul că ne axăm pe publicul feminin ne ajută să venim cu soluții personalizate mai profunde decât dacă ne-am fi adresat unui public larg. Iar această personalizare aduce un plus de valoare produsului nostru și multe oportunități de dezvoltare pe orizontală”, subliniază Daniel Pavel.

Potențial pe o piață aflată în dezvoltare

Deși piața de fitness din România mai are destui pași până la maturitate, avem de-a face cu o creștere rapidă în ultimii ani, mai ales în centrele urbane. Trendul se menține unul crescător, având în vedere dezvoltarea tot mai accentuată din provincie, precum și diversificarea serviciilor. Datele din piață arată că, în medie, românii plătesc în jur de 140 de lei pe lună pentru a face sport organizat, iar plaja de vârstă s-a extins în ultimii ani, de la 18 ani până la 65 de ani. 

Te-ar putea interesa și: