În special companiile mici și mijlocii se plâng de efectele negative asupra concurenței cauzate de platformele digitale, potrivit Agenției Federale pentru Rețele (organism care aparține Ministerului Federal al Economiei și Tehnologiei și care reglementează piețele electricității, gazului, telecomunicațiilor, serviciilor poștale și transportului feroviar). Agenția Federală pentru Rețele vrea să contracareze această dominație printr-un nou cadru european de reglementare pentru platforme digitale precum Amazon, eBay sau Check24.

„Abuzul de putere de piață ar trebui prevenit, pentru că odată ce s-au produs pagubele, este prea târziu”, a declarat președintele Agenției Federale pentru Rețele, Jochen Homann, care a enunțat obiectivul principal marți la sediul din Bonn.

Jochen Homann a menționat că în timpul anchetei privind importanța platformelor digitale pentru clienții comerciali din Germania, efectuată de autoritatea de supraveghere, în special companiile mici și mijlocii s-au plâns de efectele negative asupra concurenței, pe care le cauzează operatorii de platforme digitale. Neplăcerile variază de la gestionarea reclamațiilor, a recenziilor clienților și a produselor, a comisioanelor și taxelor, până la dublul rol al acestor platforme, acela de operatori și, în același timp, de furnizori de produse, notează Das Handelsblatt.

„Prin urmare, încurajăm ca poziția clienților comerciali să fie consolidată prin intermediul unor noi reglementări aplicate platformelor digitale”, a completat Homann. Comportamentele problematice trebuie oprite înainte de producerea pagubei.

Acest lucru este posibil cu ajutorul unor reguli de conduită direct aplicabile, cum ar fi interzicerea discriminării, măsuri suplimentare individuale de remediere și monitorizare permanentă. „Măsurile de remediere la timp sunt esențiale, în special pentru companiile mai mici”, a subliniat autoritatea.

Agenția Federală pentru Rețele oferă în prezent clienților comerciali posibilitatea de a-și exprima părerea cu privire la experiența lor de lucru cu platformele digitale din Germania, raportând că, din luna martie, 200 de companii au făcut acest lucru.

În plus, într-un document de poziție, Franța și Olanda solicită acțiuni mai dure împotriva puterii de piață a giganților americani de pe internet.