Peugeot este cel mai mare producător auto francez şi al doilea din Europa, după Volkswagen. Afectat mai grav de criză decât alţi producători auto din cauza dependenţei ridicate de piaţa europeană, constructorul francez a adoptat, recent, o strategie care se  bazează pe reducerea numărului de modele produse la 26, de la 45 în prezent, şi pe extinderea agresivă pe pieţe din afara Europei, în special China. În România, marca franceză a avut mare succes înainte de criza economică, iar unul dintre cele mai populare modele a fost 206. Astfel, dintre cele 118.000 de autovehicule Peugeot care sunt înmatriculate în ţara noastră, 20.000 sunt model 206. În încercarea de a face ceva revoluţionar, francezii au lansat, în urmă cu doi ani,  un model unic pe piaţă, Peugeot 3008 Hybrid4. Acesta este fabricat în Franta şi este primul crossover diesel hibrid din lume. Hibridul francezilor este disponibil şi pe piaţa locală şi se adresează clienţilor cărora le pasă de mediu, dar care dispun şi de un buget mare.

Peugeot 3008 Hybrid4 nu se remarcă printr-un design inedit la exterior, însă odată ce intri în habitaclu n-ai cum să nu rămâi impresionat de aspectul futurist al consolei centrale. Imediat ce porneşti motorul, care, evident, ca orice hibrid, nu scoate niciun zgomot, în faţa volanului se ridică un panou transparent din sticlă, care indică viteza de rulare. De asemenea, în dreapta se ridică un ecran de 7 inci care indică nivelul de încărcare al bateriei, consumul, posturile de radio şi locaţia  pe hartă. Francezii au montat multe butoane pe bord, dar şi pe coloana de direcţie, iar la început ai tendinţa să le încurci, însă odată ce te obişnuieşti cu poziţia lor acest aspect n-o să mai pară deranjant. Aceeaşi senzaţie o vei avea şi cu volanul, care la început ţi se va părea anormal de mare. Interiorul este spaţios şi suficient pentru cinci persoane şi bagajele lor. Portbajagul are 420 de litri.

Odată ce ai plecat la drum, liniştea oferită de motorul electric va fi perturbată de motorul diesel care porneşte automat când accelerezi mai puternic sau când bateria este epuizată. Motorul electric are o capacitate maximă de 27 kw (37 CP), iar propulsorul diesel, 2.0 l HDi FAP are  120 kw (163 CP). În momentul în care rulezi pe autostradă, tracţiunea vehiculului este asigurată de motorul termic. Există patru moduri de rulare: Auto, Sport, ZEV (Zero Emission Vehicle) și 4WD. Atunci când modul electric nu este disponibil, automobil rulează în modul automat, care asigură un echilibru optim între un consum controlat și reprize dinamice.

Modul „Sport“ permite schimbarea mai rapidă a vitezelor și un regim al motorului mai ridicat faţă de modul auto, iar modul „4WD“ permite celor două motoare să funcţioneze împreună, roţile spate fiind acţionate de motorul electric, în timp ce roţile de pe faţă sunt acţionate de cel termic.

Scump

La drum lung, automobilul se simte cel mai bine, iar consumul este cel mai mic. În oraş, consumul oficial este de 4,1 litri – noi nu am reuşit să scădem sub 6,9 litri. În afara oraşului, pe un traseu combinat cu autostradă, consumul a fost de 6 litri/100 km, faţă de consumul anunţat de francezi (3,9 litri/100 km).

În privinţa suspensiilor, acestea sunt setate pe confort, iar direcţia putea fi un pic mai precisă. La capitolul siguranţă, Peugeot 3008 a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP. 3008 Hybrid4 are un preţ de 38.907 euro cu TVA, iar printre dotările standard sunt incluse aer condiţionat automat bi-zonă, asistenţă la parcarea cu spatele, faruri diurne cu LED, sistem de navigaţie, ecran frontal (HUD), computer de bord şi senzori de ploaie şi lumină. Cei care vor tapiţerie din piele, scaune încălzite sau cameră pentru mers înapoi trebui să plătească în plus, iar preţul maşinii trece uşor de 40.000 de euro.