Potrivit unui comunicat al companiei, Petrom City este unul dintre cele mai mari proiecte de pe piaţa românească de real estate, şi unic prin amploarea proiectului de reabilitare ecologică a terenului, eficienţa energetică ridicată a clădirilor şi personalizarea spaţiului de lucru. În plus, noua locaţie include unul dintre cele mai moderne centre de date din Europa, având un impact economic semnificativ.

Petrom City este sediul care va găzdui activităţile centrale ale companiei, fiind amplasat în zona de nord a Bucureştiului. În noua locaţie vor lucra circa 2.500 de angajaţi din şapte sedii ale companiei aflate în Bucureşti şi Ploieşti.

Proiectul a debutat cu cel mai amplu şi complex proiect de reabilitare ecologică din România a terenului pe care a fost construit complexul Petrom City. Terenul, un fost depozit de carburanţi, a fost bombardat în cel de-al doilea Război Mondial, iar rezervoarele avariate au cauzat contaminarea solului.

Petrom City cuprinde două clădiri de birouri, un centru de date, o centrală electrică de 5 MW şi o parcare cu 900 de locuri, desfăşurate pe o suprafaţă construită de 100.000 mp.

Eficienţa ridicată a clădirilor, de circa 90% faţă de o medie de 40% – 60% prezentă în majoritatea clădirilor construite recent, contribuie la unicitatea proiectului în România.

Operarea centrului de date a fost preluată printr-un acord pe zece ani de către IBM, cea mai inovativă companie IT din lume, care va furniza cele mai bune servicii din industrie către Petrom, OMV şi alţi clienţi din România.

Grupul Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de sud-est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Rafinare şi Marketing, Gaze Naturale şi Energie.

Petrom exploatează în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 854 milioane de barili echivalent petrol (în România 823 milioane barili echivalent petrol) şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 8 milioane tone.

Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, Grupul Petrom este prezent prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operată sub două branduri, Petrom şi OMV.

Activitatea din România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de Petrom. OMV Petrom Marketing operează 546 staţii de distribuţie, dintre care 389 Petrom şi 157 OMV.

În anul 2009, cifra de afaceri a Grupului Petrom a fost de 3.795 milioane euro, din care EBITDA în valoare de 969 milioane euro.

OMV, grupul energetic lider în Europa Centrală şi de Sud Est deţine 51,01% din acţiunile Petrom. De asemenea, Ministerul Economiei are 20,64% dintre acţiunile Petrom, Fondul Proprietatea – 20,11%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare – 2,03%, iar 6,21% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.
SURSA: Agerpres