Majoritatea utilizatorilor de internet fix din România (90%) foloseşte internetul de acasă cu scopul de a se informa, în timp ce peste trei sferturi dintre aceştia (77%) accesează reţelele de socializare, reiese dintr-un studiu de piaţă realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi dat publicităţii astăzi. Potrivit sursei citate, în afară de nevoia de informare, utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenţi comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceştia prin schimbul de e-mail-uri. De asemenea, activităţile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenţi care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar şi 52% dintre cei chestionaţi care declară că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online.

Pe de altă parte, studiul arată că mai puţini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum şi pentru a face tranzacţii bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%). În ceea ce priveşte frecvenţa de utilizare, un român foloseşte internetul fix de acasă în medie 24 de zile pe lună, în timp ce 74% dintre cei chestionaţi îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), iar 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână şi numai 4% o dată pe săptămână.

Studiul ANCOM relevă, totodată, faptul că internetul fix este accesat de acasă de obicei de pe un computer personal: 72% dintre români se conectează de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone şi 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.

La capitolul tipului de conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii ţin cont este cel financiar, pentru 66% dintre români fiind important preţul abonamentului, pentru 62% dintre ei contează stabilitatea conexiunii, iar pentru 48% vitezele maxime de transfer oferite de către furnizor. Cercetarea de piaţă despre utilizarea de acasă a serviciilor de internet fix în rândul populaţiei României a fost realizată pentru ANCOM de Mercury Research şi a fost folosit de Autoritate în analizele de piaţă derulate cu scopul de a evalua nivelul de concurenţă pe piaţa cu amănuntul a serviciilor de acces la internet în bandă largă la puncte fixe. Colectarea datelor s-a realizat în perioada octombrie – noiembrie 2014, fiind chestionate 1.469 de persoane care au şi folosesc conexiune de internet acasă, reprezentativ la nivel naţional pentru populaţia cu vârsta de peste 16 ani. Marja de eroare este de +/-2.6%, la un nivel de încredere de 95%.

Sursa: AGERPRES