in legatura cu continuarea contractelor ar putea costa scump contribuabilul roman. Saptamana trecuta a fost pusa in discutie finantarea „autostrazii Bechtel“, care traverseaza Transilvania si care a constituit obiectul unei astfel de verificari. Guvernul anterior a semnat un contract, tinut secret, cu compania americana si s-a angajat sa finanteze respectiva autostrada. O companie englezeasca de consultanta a ajuns la concluzia ca pretul din contract, 2,2 miliarde de dolari, este corect, chiar daca depaseste de doua, pana la trei ori costul pe kilometru din alte proiecte europene. La inceput, cabinetul premierului Tariceanu a crezut, probabil, ca declaratiile razboinice ii vor aduce o renegociere a valorii contractului. Ceea ce nu s-a intamplat. Acum, este invocata austeritatea bugetara pentru a amana finantarea lucrarilor, iar Ministerul de Finante nu a intreprins inca nici un demers pentru a obtine vreun credit extern pentru autostrada. Semn ca guvernul nu are o preocupare speciala pentru proiectul inceput deja de catre americani si pentru care facturile restante au atins deja suma de 100 de milioane de dolari. In schimb, este sustinuta varianta constructiei unei alte autostrazi, pe care Uniunea Europeana o considera prioritara si pentru care Banca Europeana de Investitii poate acorda finantare.Abordarea pare putin neserioasa. Daca contractul cuprinde clauze ce pot fi renegociate, ar trebui discutate intre avocatii celor doua parti. Daca proiectul poate fi oprit, chiar cu pretul unor tensiuni intre UDMR, autoritatile transilvanene si Guvern, atunci ar trebui spus clar acest lucru. Baletul declaratiilor ambigue de pana acum a determinat compania Bechtel sa spuna, pe cai ocolite, ca nu exclude posibilitatea unui conflict in justitie cu guvernul roman. In absenta oricarei concluzii clare privind legalitatea si validitatea clauzelor contractului s-ar putea crede ca declaratiile respective fac parte dintr-o stratagema pentru a forta mana americanilor. Dar la fel de bine ne-am putea trezi cu un proces costisitor pentru nerespectarea unui contract cu o companie straina. Ultima greseala de acest gen a tarat guvernul roman intr-un proces, in valoare de 300 de milioane de dolari, cu Noble Ventures.
Pe doua carari

7 aprilie 2005, 12:00
Ultima modificare în 7 aprilie 2005, 15:00
in legatura cu continuarea contractelor ar putea costa scump contribuabilul roman. Saptamana trecuta a fost pusa in discutie finantarea „autostrazii Bechtel“, care traverseaza Transilvania si care a constituit obiectul unei astfel de verificari. Guvernul anterior a semnat un contract, tinut secret, cu compania americana si s-a angajat sa finanteze respectiva autostrada. O companie englezeasca de consultanta a ajuns la concluzia ca pretul din contract, 2,2 miliarde de dolari, este cor
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook