Boom-ul a fost înregistrat în cel de-al doilea val, când, în perioada 27 – 31 iulie, magazinul online a vândut încălțăminte în valoare de peste 110.000 lei (cca. 13.000 euro).

Față de perioada normală a anului, numărul comenzilor lansate în site au crescut cu 400%, iar față de aceeași perioadă a anului trecut, vânzările au crescut de 10 ori.

Astfel, până în prezent, de la perioada de debut a reducerilor din acest an, s-au comandat peste 1.500 produse  în valoare totala de aproape 400.000 de lei.

„Vânzările merg așa cum ne-am așteptat. Avem și experiența reducerilor din sezonul trecut, de toamnă-iarnă, când per total, am vândut peste 2000 de produse, în valoare de aproape 450.000 de lei. Ne așteptăm ca până la sfârșitul acestui sezon să depășim această sumă și să ne apropiem de 600.000 lei”, spune Carmen Grigore, managing partner Delazero.com, compania care se ocupă de întreținerea și administrarea site-ului.
Un produs comandat la fiecare 10 minute, un vizitator nou la 20 de secunde
Recordul de vânzări a fost atins în data de 27 iulie, când în site au fost lansate comenzi în valoare de 36.000 lei. A fost prima zi din valul al doilea de reduceri.

„Îmi mențin poziția și afirm că platforma online tinde să devina cel mai performant magazin al nostru. Am înregistrat vânzări foarte bune, se simte apropierea românilor față de mediul online. Până la urmă e de înțeles această afinitate: e singurul nostru magazin în care avem și câte 3-400 de clienți odată!”, declară Filip Schwartz, director general al Otter Distribution.

Lansat pe 15 iunie 2011, OtterShop.ro este conceput și operat de Delazero, o companie românească cu expertiză pe zona de e-commerce, și oferă o alternativă de shopping în mediul online pentru magazinele multibrand Otter. Magazinul online vinde branduri precum Clarks, Geox, Ara, Otter, Gabor sau brandurile proprii ale Otter, Epica de Mazzio și Mario Fellini.

Otter Distribution a încheiat 2011 cu un profit operațional de 11,2 mil. lei (aprox. 2, 5 mil. euro) la o cifră de afaceri de 69,7 mil. lei (aprox. 16 mil. euro). Distribuția are o contribuție de 22% la cifra de afaceri totală. Pentru 2012, ”în varianta realistă vom reuși să menținem vânzările la nivelul lui 2011. Cel mai pesimist scenariu la care ne-am gândit e de scădere de 10%”, spune Filip Schwartz.

Într-un final, „cu închideri, relocări și noi deschideri, la sfârsitul lui 2012 vom avea aproximativ același număr de magazine ca anul trecut“, calculează managerul Otter Distribution.

Pentru a-și consolida poziția pe piață, Schwartz și-a făcut deja un plan: atragerea și altor tipuri de consumatori care poate își doresc și altceva decât produsele casual vândute acum prin lanțurile Otter (30 de magazine) și Geox (4). Astfel, a cumpărat Aldo (4) și a deschis primul magazin multibrand Promenade (în Tom Constanța) și primul monobrand Clarks din România (în AFI Palace Cotroceni), plus trei magazine de tip outlet.

Înființată în 1997, Otter Distribution deține în prezent 43 de magazine în țară, prin care vinde branduri ca Ara, Clarks, Geox, Gabor, The Flexx, Otter, Aldo sau le coq sportif. 95% din acțiunile Otter Distribution îi revin lui Filip Schwartz, restul de 5% fiind împărțite între membrii familiei sale. Filip Schwartz deține acțiuni și la Comex Otter, fabrica de la Jimbolia care produce și pentru Otter Shoes.

Te-ar putea interesa și: