OTP se aşteaptă ca procentajul veniturilor băncii generat de activităţile externe să crească la 70% după aceste achiziţii, de la 45% în prezent, a afirmat directorul general al băncii ungare, Sandor Csanyi, potrivit Agerpres.

În timp ce unele bănci europene înregistrează dificultăţi din cauza noilor cerinţe privind capitalul, OTP este pregătită să profite de oportunităţile de fuziuni şi achiziţii (M&A). Banca are la dispoziţie un miliard de dolari pentru a-şi extinde prezenţa în Europa Centrală şi de Est (CEE), din Bulgaria până în Belarus. Planurile de achiziţii vin pe lângă obiectivul anterior al OTP de a cumpăra trei bănci. 

„În următorii doi ani, vom cumpăra cel puţin cinci bănci. Aşteptăm de 20 de ani acest val de consolidări din sectorul bancar european. În sfârşit se întâmplă”, a afirmat Csanyi, fără a nominaliza potenţialele ţinte de preluare. 

Capitalizarea de piaţă a OTP se ridică la 10,5 miliarde de dolari, fiind cea mai mare companie din Ungaria. 

Sub domnia de 25 de ani a lui Csanyi, banca şi-a menţinut poziţia de lider după ce a pierdut monopolul la sfârşitul comunismului, când au intrat pe piaţă multe instituţii financiare din Europa Occidentală. Csanyi, în vârstă de 64 de ani, pune pe seama abordării „foarte conservatoare” a OTP supravieţuirea în urma turbulenţelor provocate de convertirea creditelor ipotecare în franci elveţieni şi a taxei pe bănci din Ungaria. 

Anul acesta, OTP a finalizat achiziţia Splitska Banka, fosta subsidiară croată a Societe Generale, şi a semnat un acord privind achiziţionarea subsidiarelor din Serbia şi România ale National Bank of Greece. 

OTP Bank oferă servicii financiare universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de peste 1.500 de unităţi, ATM-uri şi canale electronice.