Interdicția accesului în apele interioare ale Țărilor de Jos va intra în vigoare anul viitor, în iulie, a anunțat săptămâna aceasta ministrul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor, Mark Harber, potrivit Reuters.

Sunt vizate navele care elimină substanțe toxice deoarece folosesc, printre altele, benzen, benzină și amestecuri de petrol și benzen.

Țările situate de-a lungul fluviului Rin au convenit în 2017 să introducă în comun o astfel de interdicție în timpul navigației. Olanda, Belgia și Luxemburg au ratificat convenția, în timp ce Germania și Franța au amânat-o.

G7 a luat în vizor poluarea automobilelor

În altă ordine de idei, în cursul lunii aprilie, Miniştrii Energiei şi Mediului din țările G7 au stabilit un nou obiectiv de reducere a emisiilor C02 ale autovehiculelor cu cel puţin 50 % până în 2035, comparativ cu nivelurile din 2000.

Miniştrii au semnalat „oportunitatea colectivă de a reduce cu cel puţin 50% emisiile parcului auto din G7 până în 2035 sau înainte de această dată, comparativ cu nivelul din 2000, ca punct intermediar pentru a ajunge la emisii nete zero” şi pentru a „măsura progresul” eforturilor de decarbonizare şi electrificare a sectorului auto.

De asemenea, măsura se încadrează în obiectivul global de a ajunge la emisii nete zero în sectorul auto până în 2050, ceea ce va necesita acţiuni cheie în industria din toate ţările, incluzând măsuri deja aplicate de către membrii G7 pentru a reuşi ca 100% din vânzările de noi autovehicule de pasageri să fie de modele electrice, până în 2035.

Va fi promovată utilizarea hidrogenului

Pentru a atinge acest obiectiv, ţările membre s-au angajat că coopereze în privinţa dezvoltării infrastructurii de producere a vehiculelor electrice, precum şi a sistemelor de încărcare, în plus faţă de sprijinul pentru combustibili neutri la emisii, conform declaraţiei comune.

Alte măsuri menţionate sunt eforturile „pentru armonizarea activităţilor care să garanteze furnizarea de materiale pentru baterii” şi pentru a sprijini reciclarea acestor dispozitive.

Cu scopul de a promova utilizarea hidrogenului drept energie curată, „se vor evalua dezvoltările de tehnologii precum vehiculele cu celulă de combustibili, vehiculele hibride şi combustibilii cu emisii scăzute sau fără emisii de CO2, inclusiv biocombustibilii şi combustibilii sintetici”, potrivit Declarației semnate de miniştrii Energiei şi Mediului din țările G7.