Cu 348.723 de unități comercializate, Dacia a încheiat încă un an record în privința vânzărilor. Asta, în ciuda faptului că românii au cumpărat doar 36.730 dintre acestea, adică mai puțin decât francezii și nemții, și cu 5.132 de unități mai puține decât achiziționaseră în 2009. Grație exportului, care ocupă un loc tot mai important în producția uzinei din Mioveni, producătorul autohton a urcat cu patru locuri, până pe locul 16, în clasamentul mărcilor comercializate în Europa.
Conform datelor furnizate de companie, între 2005, primul an complet de comercializare a noului Logan, și 2010, vânzările s-au majorat cu 112,1%. Este interesant de observat că această creștere a fost generată anul trecut în special de state din Uniunea Europeană, o zonă în care piața de autovehicule a scăzut, conform Renault, cu 3,6% față de anul anterior. Principalele piețe de export ale Dacia au fost Franța, Germania, Italia și Spania.

Cu și fără programe de casare
„Dacia a atins un nivel al producției ­inimaginabil cu doar câțiva ani în urmă. Explicația acestei reușite stă, fără doar și poate, în export. Și asta în ciuda previziunilor destul de pesimiste de la începutul anului trecut, când finalizarea programelor de casare din Europa nu dădea deloc un semnal prea bun“, a declarat, pentru Capital, vicepreședintele companiei, Constantin Stroe. În aceeași idee, Fabrice Cambolive, directorul comercial al mărcii, consideră că „succesul Dacia nu este unul conjunctural, ci are la bază un fundament solid, de durată“. Numai că, privind mai îndeaproape cifrele, se poate observa clar că în statele unde programele de tip „Rabla“ au luat sfârșit, vânzările au scăzut puternic. Astfel, în Germania, Dacia a pierdut mai mult de jumătate din vânzările din 2009.

Nici în România situația nu este tocmai roz, aici fiind comercializate mai puține unități decât în urmă cu un an, în ciuda unui program de casare îmbunătățit. De fapt, chiar și din totalul de 36.730 de mașini vândute, 24.856 au fost achiziționate cu tichete. „E clar că nu depindem de progamele de casare, dar e adevărat că fără acest program am fi avut o cotă de piață ceva mai mică în România“, afirmă Cambolive.  În privința viitorului, oficialii Dacia sunt optimiști. Chiar dacă în 2011 nu vor fi lansate modele noi, ci doar serii limitate ale celor existente, Dacia își va continua creșterea. În România, asta se va produce și cu ajutorul noii taxe pe poluare care „este mai favorabilă vânzării de vehicule noi“, cât și grație unei ușoare creșteri a pieței generată de o nouă ediție a programului de casare. În aceste condiții, ținta Dacia în România este, ca și în 2010, o cotă de piață de peste 30%.

Vom continua dezvoltarea pe piețele din Europa, Africa și Magreb. În 2012, vom intra pe piața din Marea Britanie și abia apoi ne vom concentra pe alte zone.
Rafael Treguer, director de dezvoltare

În 2010, programele de casare s-au redus în toată Europa. Chiar și așa, Dacia și-a majorat vânzările.
Fabrice Cambolive, director comercial