Măsura este deja aplicată de mai mulți ani în străinătate, reprezentanții turoperatorilor de la noi spunând că, în scurt timp, se va transforma într-o ”modă” printre proiectele lor. De curând, Accent Travel & Events a investit 25.000 de euro în  achiziționarea licenței și dezvoltarea aplicației TravList, despre care au declarat că va simplifica și ușura în același timp călătoriile turiștilor de leisure și business.

”TravList funcționează ca un asistent de călătorie pentru fiecare client al agenției, turistul ce și-a descărcat aplicația având acces în timp real la informații despre zborurile sale, terminalele de pe care călătorește, hoteluri, check in/check out, starea vremiii la destinație, ora locală, hărți interactive, convertor valutar, alerte cu privire la modificările zborurlui sau orice alt update disponibil pentru călătoria sa”, spun reprezentanții agenției. Odată descărcată, aplicația va genera pentru fiecare călătorie a turistului numele destinației, perioada călătoriei, serviciile rezervate ( avion, hotel, rent a car etc.), temperatura la destinație și timpul rămas până la începerea călătoriei.

"În același timp, aplicația crează un profil de turist, permițându-ne nouă să putem intui mult mai bine preferințele turistului și, implicit, să-i oferim pachete, călătorii, cât mai aproape de cerințele sale", spune Mădălin Măncilă, director de dezvoltare Accent Travel& Events și Traveo.

În urmă cu mai mulți ani, SkyTeam, alianţa aeriană internaţională, lansa aplicația automată Round the World Planner, proiectată pentru a permite pasagerilor să îşi creeze propriile itinerarii SkyTeam Round the World, folosind reţelele extinse ale celor 14 companii aeriene membre SkyTeam.

"Având la alegere sute de destinaţii, SkyTeam îşi poate transporta pasagerii oriunde şi oricând doresc aceştia, fie în scop de afaceri sau relaxare", spuneau atunci oficialii SkyTeam. Astfel de măsuri au revoluționat industria aeriană, ghidând utilizatorii în mod intuitiv în orice etapă de planificare a itinerariului ce poate fi imprimat sau transmis prin email, nu înainte de a fi salvat. Pasagerii îşi pot rezerva planurile de călătorie alese prin intermediul agenţiilor de turism sau prin orice companie aeriană membră SkyTeam.