Potrivit sindicatelor, apelul la grevă a fost urmat de peste 90% din angajaţi, un grad de participare similar cu cel înregistrat la precedenta grevă, care a avut loc la 1 aprilie. Sindicatul a depus deja un preaviz pentru organizarea unei noi acţiuni de protest în data de 14 mai.

'În pofida rezultatelor record înregistrate de societate, conducerea a rămas surdă la solicitările noastre', a declarat liderul sindical Hugo Oliveira.

Salariaţii vor să beneficieze de o majorare a salariilor, în condiţiile în care vânzările Renault în Portugalia au crescut cu 35,3% în 2014, pe o piaţă auto care a înregistrat la rândul său un avans de 36,1% fără a reveni însă la nivelul de dinaintea crizei.

Însă în timp ce muncitorii vor o majorare salarială de 25 de euro pe lună, conducerea este dispusă doar la o majorare cu 12 euro. Dacă la aceasta se adaugă şi primele, Renault Portugal oferă o majorare salarială de 1,8% pentru 2015, 'cea mai importantă din toate uzinele noastre din Europa', a declarat un purtător de cuvânt al grupului auto francez. 'Negocierile vor continua', a adăugat purtătorul de cuvânt.

De asemenea, conducerea uzinei, care evaluează costul grevei la un milion de euro pe zi, intenţionează să angajeze aproximativ o sută de salariaţi care în prezent lucrează pe baza unui contract cu durată determinată. Uzina Renault de Aveiro are 1.016 salariaţi şi asamblează cutii de viteze şi alte componente mecanice destinate exportului.

Renault este prezent în România de 15 ani iar în perioada 2000 – 2013 grupul a investit în ţară 2,2 miliarde euro. Uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol.

SURSA: Agerpres