Ideea de a aborda și drumul acesta, cu francize, nu este de ieri, de azi. Au trecut deja mai bine de doi ani de când Maison Armand (deținătoarea mărcii Armand) a început să primească propuneri din partea clienților. „Eram întrebați pentru francize în București sau în țară“, face o scurtă introducere în subiect Andrei Iancu, directorul de dezvoltare al companiei. De atunci, au urmat diverse consultări și consilieri pe această temă, s-au făcut studii de piață și s-au luat în calcul cele mai potrivite orașe pentru extindere. Nici nu s-ar fi putut altfel: „dacă vrei să obții succes, trebuie să fii sigur că drumul ales chiar te duce acolo“.

Și ca să fie totul și mai clar, Iancu mai punctează un lucru: „Una e să faci un business pe cont propriu și alta e să încerci să vinzi un pachet de francize și să îi manageriezi și pe alții. Vorbim de două tipuri de business. Planurile de dezvoltare sunt gândite separat“.

Trei cofetării în București

Astăzi, cofetăriile Armand înseamnă trei unități deschise în București, de unde pot fi cumpărate tot felul de prăjituri, torturi clasice sau pregătite pentru evenimente speciale, cât și produse de patiserie, unele personalizate, altele realizate după rețeta clientului. Tocmai această varietate de produse – într-o combinație reușită cu rețete unice, multe inspirate din cofetăria franțuzească – a transformat brandul Armand într-unul dintre cele mai cunoscute din piață. În cifre, încasările se apropie de 100.000 de euro într-o lună, din care 30% înseamnă segmentul online. Pentru că Maison Armand a dezvoltat și un sistem online special, prin care orice comandă poate fi livrată în țară, în condiții optime. Și nu s-ar zice că este un lucru tocmai ușor pentru un produs perisabil, care folosește ingrediente naturale.
Nu e de mirare că primele solicitări pentru francize le-au făcut cei care consumau produsele. „Costul legat de franciză este  de 2.000 de euro. Aceasta este taxa și nu există nicio redevență după, nu există nicio taxă de marketing. Practic, francizatul va beneficia de marketing din partea noastră și de comenzi trimise direct. Iar capitalul pentru pornirea întregii afaceri, pentru un punct de vânzare, plus lunile de întreținere la începtut, înseamnă undeva între 30.000 și 40.000 de euro“, detaliază Andrei Iancu.

Cu alte cuvinte, sarcina francizatului este de a administra spațiul res­pectiv și de a eficientiza vânzarea, beneficiind de condițiile comerciale pentru toate produsele și serviciile Armand. În plus, este posibilă dezvoltarea pe segmentele: home delivery, corporate, evenimente. A se înțelege aici și faptul că producția rămâne 100% în sarcina francizorului.

Capitala și orașele mari

Într-o primă fază, în funcție de cererile pe care compania le va primi, vor fi deschise trei sau patru cofetării în București și două în orașe mari precum Constanța, Iași sau Brașov. Mai apoi, compania a luat în calcul și un pachet de „franciză express“ pentru mall-uri. „Este o franciză specială, în formatul acela de insulă, care înseamnă o investiție totală de aproximativ 18.000 euro și care poate fi amortizata într-un an și jumătate“, mai oferă un amănunt directorul de dezvoltare al companiei.

Proiectul este ușor adaptabil diverselor tipuri de spații, însă noua cofetărie trebuie să se înscrie în viziunea unitară privind elementele de identitate vizuală, gama de produse și relația cu clienții.

Privit ca un tot, proiectul cu francizele, pe care vrea să-l dezvolte Maison Armand, este aproape imposibil să nu prindă contur și în practică. Într-o piață care nu a ajuns încă la maturitate, cu 20 de ani de experiență în această direcție și dominată de branduri internaționale, „cei care vând francize sunt foarte încântați de intenția cofetăriei și se bat să intermedieze, au cereri peste așteptări“, adaugă Andrei Iancu. Cât de repede se vor materializa aceste cereri rămâne de văzut. Un lucru este sigur: următorul pas va fi făcut în afara țării.

Profilul francizatului (cel care preia franciza)
Vârsta minimă 25 de ani;
Nivel de studii: medii sau superioare;
Să aibă abilități antreprenoriale, de organizare și de coordonare a echi­pei;
Să aibă cunoștințe minime în co­merțul de orice natură;
Un avantaj îl reprezintă deținerea spațiului în care se va amplasa punctul de lucru.

 

Află mai multe despre oportunitatea de a deveni partener Armand AICI