Cu toate acestea, potrivit site-ului 19fortyfive, chinezii sunt cu mult în urma americanilor în ceea ce privește cantitatea, dar și calitatea portavioanelor.

Americanii nu pot fi ajunși din urmă de chinezi

Fujian este, deocamdată, la cel puțin câțiva ani distanță de serviciul operațional complet și va mai fi nevoie de multă muncă pentru a perfecționa conceptul de operațiuni CATOBAR.

În schimb, cea mai nouă clasă de portavioane a Marinei SUA, Gerald R. Ford, este o adevărată bijuterie a ingineriei, fiind foarte avansată din punct de vedere tehnologic. Americanii au băgat în Programul Ford 120 de miliarde dolari, fiecare navă din clasa Ford costând 13 miliarde de dolari, subliniază sursa citată.

Atât investiția masivă în programul Ford, cât și elementele speciale de design semnalează clar că americanii nu pot fi ajunși din urmă de chinezi în ceea ce privește construirea portavioanelor. Având o greutate de 97.000 de tone, dotat cu tehnologie ultramodernă, portavionul USS Gerald Ford are capacitatea de a ridica mai multe avioane de luptă în cer, într-un timp mult mai scurt decât până acum.

Reactoarele nucleare vor produce până la de trei ori mai mai multă energie

Vasul a beneficiat de numeroase îmbunătăţiri ale clasei actuale de portavioane, Nimitz: noua navă de război va fi capabillă sa efectueze cu 25% mai multe lansări aeriene, iar reactoarele nucleare vor produce până la de trei ori mai mai multă energie.

În ciuda faptului că a încorporat un număr mare de tehnologii noi extrem de costisitoare, submarinul din clasa Ford a fost proiectat pentru a reduce costurile pe termen lung.

O economie de 4 miliarde de dolari

În primul rând, economisirea costurilor se va face prin cerințele reduse de forță de muncă. De exemplu, portavioanele din clasa Nimitz au avut nevoie de 5.000 de marinari pentru a funcționa. Angajarea, cazarea, hrănirea și îngrijirea marinarilor este una dintre cheltuielile principale ale unui portavion.

Prin reducerea numărului de marinari, navele din clasa Ford vor reduce valoarea costurilor. Cu 1.100 de marinari mai puțin, înlocuiți acolo unde a fost posibil cu tehnologie modernă, portavionul din clasa Ford va avea costuri semnificativ mai mici legate de personal, decât Nimitz.

Se estimează că navele din clasa Ford vor economisi 4 miliarde de dolari pe parcursul ciclului lor de viață de 50 de ani.

Americanii, cei mai importanți constructori de portavioane din lume

Primul portavion din clasa Ford este deja în serviciu și are performanțe lăudabile. Al doilea Ford a fost supus testelor, iar alte două nave sunt în construcție.

Deși China este, în mod clar, o națiune în plină ascensiunene, iar portavionul său Fujian reprezintă un pas înainte pentru tehnologia chineză, clasa Ford demonstrează că americanii rămân cei mai importanți constructori de portavioane din lume, subliniază site-ul 19fortyfive.