‘Dacă aterizezi la Aeroportul Otopeni din Bucureşti vezi cel puţin zece bancomate amplasate de bănci. Dacă te afli pe Aeroportul Heathrow de la Londra, vezi cel mult două ATM-uri, dacă nu chiar unul de la o singură bancă. Deci, nu trebuie să fii foarte inteligent ca să-ţi dai seama că în România costurile de retragere de numerar de la bancomatele băncilor sunt mult mai mari pentru posesorii de carduri’, a spus preşedintele RZB.

Van Groningen a apreciat, pe de altă parte, că inovaţia în business trebuie să aducă valoare adăugată comunităţii şi nu doar să atragă consumatorul, cum se întâmplă pe piaţa de advertising, considerată foarte inovativă.

‘Dacă nu poţi demonstra că poţi crea valoare adăugată, atunci nu este vorba despre inovaţie. Inovaţia este cea care creează valoare pentru comunitate. Industria reclamelor este un exemplu. Companiile alimentare fac publicitate şi te îndeamnă să mănânci cât mai mult, iar pe de altă parte, tot prin publicitate, industria farmaceutică se grăbeşte să te vindece. Această situaţie nu aduce valoare’, a spus preşedintele Raiffeisen Bank, care a participat la conferinţa ‘Major Companies in Romania 2013’, organizată, joi, de Doing Business, la Bucureşti.

Doing Business a lansat, joi, ediţia 2013 a catalogului ‘Major Companies in Romania’, care include 2.400 de companii care operează pe piaţa românească şi care analizează, printr-o metodologie EY, 23 de domenii economice principale, cu 106 de activităţi specifice pe subdomenii. AGERPRES