Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Nissan vrea să preia de la statul francez 15% din Renault

Autor: | | 0 Comentarii | 502 Vizualizari

Constructorul auto francez Renault şi partenerul japonez Nissan poartă discuţii pentru o apropiere mai strânsă, urmând ca Nissan să preia cea mai mare parte din pachetul de 15% din acţiunile Renault deţinut de statul francez, au declarat miercuri pentru Reuters mai multe surse din apropierea discuţiilor.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la constructorul francez. 

Potrivit surselor citate de Reuters, cei doi producători auto poartă discuţii cu o serie de oficiali guvernamentali francezi cu privire la o serie de propuneri formulate de directorul general de la Renault-Nissan, Carlos Ghosn conform cărora statul francez va renunţa la influenţa pe care o deţine la Renault iar pe de altă parte constructorul francez va ceda controlul pe care îl deţine asupra grupului japonez.

Însă orice acord riscă să se confrunte cu obstacole semnificative, având în vedere că vânzarea întregii sau majorităţii acţiunilor deţinute de statul francez la Renault constituie un subiect sensibil în Franţa. Pe lângă diluarea sau pierderii influenţei sale, Franţa este îngrijorată şi de impactul unei astfel de tranzacţii asupra centrelor de tehnologie, locurilor de muncă şi veniturilor în cazul în care grupul Renault-Nissan şi-ar muta cartierul general în altă parte. 

Sursele au dezvăluit că Renault este consiliat de BNP Paribas în timp ce grupul japonez este sfătuit de Nomura cu privire la acest proiect de vânzare de acţiuni, care ar putea să ia forma unei combinaţii mai strânse Renault-Nissan sau să constituie o etapă preliminară înaintea unei fuziuni. Carlos Ghosn a propus de asemenea o structură intermediară conform căreia managementul firmelor Renault, Nissan şi Mitsubishi Motors va fi supervizat de o fundaţie olandeză, ca un preludiu la integrarea lor într-un grup auto mondial cu sediul la Amsterdam, au precizat sursele. 

Pentru a obţine aprobarea Parisului proiectul trebuie să realizeze un echilibru între interesele franceze şi cele japoneze, evitând însă să dea impresia unei preluări. De asemenea, vor trebui oferite concesii şi garanţi Franţei, în domenii precum locuri de muncă şi investiţii, reprezentare în consiliul de administraţie şi o posibilă "acţiune de aur" care să ofere drepturi de veto asupra unor decizii strategice. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

AGERPRES

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.