La mai bine de șase ani după ce diviziile General Motors Chevrolet și Opel prezentau varianta de serie a modelelor Volt și Ampera, inginerii Nissan par să fi ajuns la concluzia că un sistem de propulsie compus dintr-un motor termic de mică cilindree cu funcție de generator care să încarce bateriile necesare animării electrice a roților unui vehicul este varianta optimă pentru a reduce consumul fără a majora exponențial costurile. Așa se face că mult-lăudatul sistem e-POWER „desoperit” în acest an de Nissan seamănă izbitor din punct de vedere al funcționării modul de propulsie al modelelor Chevrolet Volt / Opel Ampera.

Dacă ne luăm după declarațiile celor de la Nissan și chiar ale lui Carlos Ghosn, șeful Alianței Renault-Nissan, acest sistem de propulsie este mai avantajos decât cel diesel din punct de vedere al consumului și eliberează în același timp mai puține noxe în atmosferă. În plus, față de mașinile pur electrice, acesta este și mult mai ieftin și chiar util. Asta pentru că nu necesită pachete mari și grele de baterii și nici timpi majori de încărcare. E-POWER utilizează notorul termic alimentat cu benzină pentru a genera electricitatea care încarcă bateriile de câte ori este nevoie în timpul unei călătorii. Apoi, bateriile alimentează motorul electric grație căruia sunt puse în mișcare roțile tractoare sau propulsoare.

Deși nu este încă destinat pieței europene, acest sitem rămâne, în viziunea lui Carlos Ghosn „foarte aproape de performanțele și cosyurile unui diesel” fiind, totdată, „viabil” pentru piața europeană. Nissan a confirmat că prețurile modelului Note cu e-POWER pentru piața japoneză vor începe de la 1,77 milioane de yeni, adică 17.140 de dolari. Asta înseamnă că o mașină cu e-POWER este cu 27% mai scumpă decât una diesel, procent aproape identic cu diferența dintre un Note cu propulsor alimentat cu benzină și unul diesel.