Nissan Motor are probleme

Acțiunile Nissan Motor au înregistrat vineri o scădere de 12%. Este cea mai semnificativă din ultimele două decenii, ca urmare a subperformanței în câștigurile trimestriale. Și a revizuirii în scădere a estimărilor pentru vânzările de mașini. Se întâmplă acest lucru din cauza concurenței intense din China. Acest declin major a fost raportat de Reuters.

Rapiditatea cu care au apărut mărcile chinezești în creștere, precum BYD, a dus la o scădere constantă a cotei de piață pentru rivalii străini pe cea mai mare piață auto din lume. Acestea au introdus mașini electrice la prețuri accesibile și adaptate șoferilor chinezi mai tineri.

Cu toate acestea, mizele sunt probabil și mai mari pentru Nissan. Până în 2022 considera China drept cea mai mare piață a sa. De asemenea, Nissan a întâmpinat dificultăți în a-și reveni pe deplin după ani de tulburări interne declanșate de arestarea și demisia fostului său președinte, Carlos Ghosn.

Rivalii de la Toyota și Honda stau mai bine

James Hong, șeful de cercetare în domeniul mobilității la Macquarie, a declarat că Nissan este „cea mai vulnerabilă” în China. Nissan are mai puțin capital de brand și valoare de brand. Asta, în comparație cu rivalii săi Toyota Motor și Honda Motor.

”Ei simt cea mai mare presiune. Mulţi producători chinezi devin din ce în ce mai agresivi şi, evident, urmăresc cota de piaţă”, a spus el.

Scăderea cu 11,6% a acțiunilor de vineri a eliminat 1,8 miliarde de dolari din valoarea de piață a Nissan.

Cu o zi înainte, compania japoneză a raportat un profit operațional pentru trimestrul al treilea de 141,6 miliarde de yeni (948 de milioane de dolari), cu aproximativ o cincime mai mic decât estimarea consensului analiștilor de la LSEG, și și-a revizuit în scădere perspectiva globală de vânzări de vehicule cu 150.000 de mașini, la 3,55 milioane.

Directorul financiar Stephen Ma a declarat reporterilor că prognoza de vânzări a fost redusă. Asta din cauza performanței slabe a producătorului auto în China – unde vânzările Nissan au scăzut cu un sfert pentru cele nouă luni încheiate la 31 decembrie. El a adăugat că există o concurență mai acerbă și pe alte piețe cheie, inclusiv în Statele Unite. Compania ia măsuri pentru a-și spori competitivitatea, cum ar fi ajustarea stimulentelor.