Oamenii de știință de la Observatorul Lamont-Doherty din cadrul Universității Columbia au spus că în construcția cadrului navei a fost folosit stejar alb provenit dintr-o pădure din zona Philadelphia, același material din care a fost construită Independence Hall (Sala Independenței), clădirea din orașul Philadephia în care s-a dezbătut și adoptat Declarația de Independență și Constituția SUA.

Descoperirea de la World Trade Center leagă nava de date cheie din istoria SUA: anul 1773 a premers cu doi ani începutului războiului de independență și cu trei ani semnarea Declarației de Independență, amintește skynews.com.

Oamenii de știință au identificat că nava era proiectată după modelul vaselor olandeze, goeleta transportând pasageri și mărfuri pe ape puțin adânci, cu zone stâncoase.

Ei presupun că vasul a navigat circa 20-30 de ani înainte de a fi doborât de propria greutate și a se scufunda pe fundul fluviului Hudson.

O bucată de lemn de zece metri din corpul navei a fost găsită în iulie 2010, la șase metri sub o stradă, în timpul construcției unei parcări pentru noul One World Trade Center, parte a complexului reconstruit la New York după atacurile teroriste de la 11 septembrie 2001.

Potrivit arhitectului Michael Pappalardo, ambarcațiunea ar fi putut fi de două sau trei ori mai lungă decât porțiunea găsită.

Aceasta este cea mai mare descoperire arheologică realizată în New York începând din 1982, când s-au găsit și rămășițele unei nave comerciale din secolul al XVIII-lea în cursul lucrărilor de pe strada Water, în sudul Manhattan-ului.

Arheologii din oraș s-au declarat atunci uimiți de importanța descoperirii făcute foarte aproape de locul în care, potrivit unei hărți din 1797, se afla un ambarcader.

Lucrătorii din 'zona zero' au găsit, cu aceeași ocazie, o mare piesă metalică semicirculară care aparținea vasului și un pantof de piele din epocă.