Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

"Mucegaiul nobil" a schimbat topul mezelurilor

Autor: | | 0 Comentarii | 1498 Vizualizari

Ciocolata Rom, Algocalminul sau mezelurile Salonta sunt, toate, branduri româneşti de prestigiu, dar care s-au confruntat, în trecut, cu o problemă: o notorietate în scădere. Aceste branduri au fost salvate prin campanii publicitare. La ediţia din acest an a Galei EFFIE, campania pentru brandul Salonta a câştigat la categoria „Produse alimentare 1“ (în premieră, categoria produse alimentare a fost împărţită în două, cealaltă jumătate fiind destinată dulciuril

Ciocolata Rom, Algocalminul sau mezelurile Salonta sunt, toate, branduri româneşti de prestigiu, dar care s-au confruntat, în trecut, cu o problemă: o notorietate în scădere. Aceste branduri au fost salvate prin campanii publicitare.

La ediţia din acest an a Galei EFFIE, campania pentru brandul Salonta a câştigat la categoria „Produse alimentare 1“ (în premieră, categoria produse alimentare a fost împărţită în două, cealaltă jumătate fiind destinată dulciurilor) şi a fost în acelaşi timp nominalizată pentru marele premiu, Grand EFFIE.

La sfârşitul anului 2005, firma producătoare, Principal Company, a luat decizia relansării brandului de mezeluri Salonta, care era deja prezent pe piaţa românească de trei decenii. Campania a fost elaborată de agenţiile de publicitate Next Advertising (pentru partea de media) şi CAP (pentru creaţie).

Radu Dumitrescu, brand manager al Principal Company, şi oficialii celor două agenţii afirmă că în momentul respectiv, la sfârşitul anului 2005, „Salonta avea o cotă de piaţă ca volum de doar 5,61% şi se afla pe locul 5“ într-un clasament al cotelor de piaţă ale producătorilor de mezeluri crud-uscate. „Un studiu realizat în luna martie 2006 arăta că notorietatea brandului Salonta era de doar 4%, comparativ cu 53% pentru Cris-Tim, 40% pentru Campofrio sau 20% pentru Aldis“, se precizează în răspunsul trimis Capital. Toţi aceşti competitori fie aveau în desfăşurare campanii de comunicare, fie o făcuseră deja.

Strategia de relansare nu a exploatat însă caracteristicile unui produs anume, ci chiar brandul în sine, dat fiind că principala problemă era slaba sa notorietate: „De 30 de ani, Salonta produce numai mezeluri premium din categoria crud-uscate. Plecând de la tradiţia sa pe piaţa mezelurilor crud-uscate, scopul nostru a fost poziţionarea brandului ca specialist în mezeluri.“

Campania a început în aprilie 2006. Au existat două seturi de obiective concrete: de imagine (îmbunătăţirea notorietăţii şi stimularea unei percepţii favorabile asupra brandului Salonta) şi de vânzări - respectiv dublarea acestora în intervalul noiembrie-decembrie 2006, comparativ cu cele din acelaşi interval al anului precedent. Derularea campaniei a avut loc în două perioade în care, prin tradiţie, consumul de produse alimentare creşte: aprilie-mai şi noiembrie-decembrie 2006, adică în preajma Paştelui şi, respectiv, înaintea sărbătorilor de iarnă.

Pentru această campanie, Next/ CAP au realizat doar trei execuţii, două spoturi tv şi o machetă de presă.

După toate aparenţele, intenţia strategică a fost de a nu dilua mesajul campaniei prin varietatea execuţiilor, preferându-se concentrarea asupra unui mesaj clar. În ceea ce priveşte spoturile tv, acestea aveau de explicat poziţionarea brandului ca „specialist în mezeluri crud-uscate“. Evident, din moment ce expresia este relativ obscură pentru consumatori, spoturile au trebuit să dramatizeze informaţia, sub forma relatării unor elemente spectaculoase din procesul de fabricaţie - cum este de pildă faptul că temperatura şi viteza de uscare a mezelurilor sunt supravegheate timp de 75 de zile.

Mixul de media, adică alegerea diferitelor canale de comunicare şi ponderea acordată fiecăruia dintre acestea, s-a concentrat mai ales pe televiziune, în proporţie de aproximativ 90%, explică Cristian Grigorescu, director de media al agenţiei Next.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.