În primele patru luni ale acestui an au fost înmatriculate în Europa, conform JATO Dynamics, numai 40.700 de unități Duster față de 49.518 unități în aceeași perioadă a anului trecut. Privită în detaliu, scăderea înregistrată de Duster demonstrează că, fără o schimbare de strategie sau fără reînnoirea modelului, marca Dacia nu mai poate conta pe acest model pentru a reveni pe un trend ascendent. Asta pentru că scăderea înregistrată de Duster în fiecare lună a acestui an nu este însoțită de scăderi similare ale celorlalte modele din portofoliu precum Sandero sau Logan.
Astfel, dacă în februarie înmatriculările Duster scădeau de la 10.821 unități (în 2011) la 9.728 (în 2012), cele ale modelului Sandero creșteau de la 5.626 la 6.243. În martie, SUV-ul Dacia scădea de la 15.288 unități la 11.099, în timp ce Logan urca de la 3.516 la 3.718, iar în luna aprilie atât vânzările de Sandero cât și cele de Logan au crescut lăsând doar Duster să se mențină pe trendul descendent.
Vânzările lunare ale mărcii Dacia în Europa par să fi fost puternic influențate de reculul Duster. Atât în ianuarie, cât și în februarie, martie sau aprilie, rapoartele JATO arată scăderi. La finalul primelor patru luni din acest an au fost contabilizate 82.327 de mașini Dacia înmatriculate, în scădere de la 87.869 în aceeași perioadă a anului trecut.
Este demn de menționat însă și faptul că reculul din Europa este estompat de vânzările înregistrate de marca autohtonă pe alte piețe din întreaga lume.