‘Având in vedere comunicatul transmis de către Grup Feroviar Roman referitor la privatizarea SNTFM CFR Marfă SA, ministrul Transporturilor (…), Ramona Mănescu, a cerut domnului secretar de stat Cristian Ghibu, preşedinte al comisiei de privatizare, şi consultanţilor Deloitte şi Muşat şi Asociaţii, ca, în cursul zilei de luni 14 octombrie 2013, să transmită un punct de vedere fundamentat privind evoluţia, momentul şi paşii următori în această privatizare’, se menţionează în comunicatul citat.

Ministrul Transporturilor a afirmat, totodată, că i-a solicitat preşedintelui Comisiei de privatizare să ducă la bun sfârşit procesul de privatizare.

‘Este datoria domnului Ghibu ca, împreună cu consultanţii, să gestioneze acest proces de privatizare în favoarea statului român, care l-a învestit cu această responsabilitate, încă din februarie 2013, atunci când a fost numit la conducerea comisiei de privatizare şi mai târziu în septembrie 2013, când a semnat contractul de privatizare cu câştigătorul licitaţiei. Încă de la debutul mandatului de ministru, i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu să se concentreze pe ducerea la bun sfârşit a procesului de privatizare’, a menţionat Mănescu.

Grampet Group, societatea deţinută de către omul de afaceri Gruia Stoica, atenţiona, duminică, într-un comunicat de presă, că privatizarea CFR Marfă va eşua din vina vânzătorului, ‘deoarece Comisia de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă /SNTFM/ se ascunde în spatele avizului Consiliului Concurenţei pentru că nu şi-a îndeplinit obligaţiile’.

În acelaşi timp, compania a solicitat desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă, şi a menţionat că GFR nu a solicitat niciodată vreo amânare a termenului de plată.

GFR îşi exprimă întreaga disponibilitate de a face public conţinutul contractului de privatizare şi solicită în mod public Ministerului Transporturilor renunţarea la clauza de confidenţialitate, pentru corecta şi completa informare a opiniei publice.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a afirmat, vineri, că privatizarea CFR Marfă va eşua dacă omul de afaceri Gruia Stoica nu se plăteşte diferenţa de 170 milioane de euro până luni, 14 octombrie 2013.

În data de 11 octombrie a.c., GFR a anunţat că a plătit 30 de milioane de euro pentru achiziţia CFR Marfă şi va achita diferenţa până la 202 milioane de euro, ulterior avizului Consiliului Concurenţei, respectiv în 45 de zile de la primirea documentaţiei complete.

SURSA: Agerpres