Ministrul Educației trage semnalul de alarmă: Pierderile educaționale au fost foarte mari în pandemie! Iar soluţia pentru a recupera pierderile nu sunt meditaţiile particulare.

Cîmpeanu spune totuși că nu are cum să li se opună, pentru că nu sunt specifice doar sistemului de învățământ din România.

Ministrul Educației trage semnalul de alarmă. ”Principala problemă este inechitatea”

Sorin Cîmpeanu a spus că pierderile educaţionale din perioada pandemiei sunt foarte mari. Cu această ocazie, ministrul a vorbit despre meditatii şi a precizat că acestea nu sunt specifice sistemului de învăţământ românesc, ci că sunt întâlnite peste tot.

”Pierderile educaţionale au fost mari şi foarte mari. Pierderile educaţionale au fost neuniform distribuite, există această inechitate.

Principala problemă a sistemului de învăţământ din România nu este performanţa, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învăţământ de calitate.

Aceste diferenţe au existat dintotdeauna, aceste diferenţe există şi în alte sisteme de învăţământ din lume, în toate sistemele de învăţământ din lume. Meditaţiile, să ştitţi, că nu sunt un atribut al sistemului de învăţământ din România, meditaţiile sunt peste tot, şi în Franţa, şi în Japonia, şi în Germania, deci meditaţiile există.

Sunt foarte pragmatic în abordare, nu vreau să fiu ipocrit şi să spun că vom ajunge în momentul în care vom interzice părinţilor să consolideze pregătirea propriilor copii. Acest lucru este o absurditate şi nu se face niciunde în lume”, a spus ministrul Educaţiei, potrivit adevarul.ro.

”Să venim din resursele statului, în paralel, cu meditaţii”

Sorin Cîmpeanu a adăugat că soluţia pentru a recupera pierderile sunt meditaţiile, dar cele făcute în şcoli, nu în particular.

”Ce putem face? Să venim din resursele statului, în paralel, cu meditaţii organizate sistemic, la nivelul şcolii. Avem aceste ore remediale, care funcţionează nu atât de bine pe cât ne-am dori, nu ne aşteptăm să recuperăm toate aceste pierderi suferite pe perioada de pandemie.

Vom extinde acest program de ore remediale, atât în timp la nivelul anului şcolar următor şi sunt covins că va fi nevoie şi după anul şcolar 2021-2022 pentru că sunt pierderi foarte mari, nu trebuie să negăm acest aspect.

La ore remediale participă un număr mic de elevi, care duc aceste ore mai degrabă spre sistemul meditaţiilor plătite de către stat, trebuie extins atât în timp, cât şi numeric, pentru că cei care au suferit pierderi cu siguranţă sunt mult mai mulţi decât cei 250.000 de elevi care au reclamat aceste pierderi”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.