Închiderea fabricii a survenit în urma tendinţelor nefavorabile şi a concurenţei agresive de pe piaţa europeană a anvelopelor pentru autocamioane, care rămâne volatilă şi care a scăzut cu 23% faţă de maximul istoric înregistrat în 2007, se arată într-un comunicat al companie, citat de The Wall Street Journal.

În ultimii ani, grupul Michelin se confruntă cu numeroase probleme, chiar a restructurat o parte din afacerile sale.

Grupul nu a mai luat în considerare extinderea unităţii din Budapesta deoarece nu mai putea fi posibilă din cauza localizării în spaţiul urban, iar îmbunătăţirea competitivităţii fabricii ar fi necesitat modernizarea excesivă cu echipamente noi.

O dată cu închiderea fabricii, până la mijlocul anului 2015 nu se vor mai produce anvelopele Taurus, Riken şi Kormoran. Producţia va fi relocată în Olsztyn (Polonia), Zalău (România) şi Karlsruhe şi Homburg (Germania).