Când ai în portofoliu un model al cărui succes se transpune în  vânzări de peste un milion de exemplare, trebuie să cauți cu atenție motivele pentru care decizi să îl modifici. Un puternic imbold în această direcție poate fi dat chiar de piață.
Anul trecut, de exemplu, mezinul familiei BMW a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 15% în Europa, în timp ce Audi A3 a avut un recul în ton cu piața – 5%, iar Giulietta celor de la Alfa Romeo se află în plin fuleu. Unde mai pui că Mercedes-Benz se pare că va schimba radical Clasa A, transformând-o într-un concurent periculos. 
Prin urmare, Seria 1 trebuia întinerită. Din nefericire, de la idee la fapte drumul pare să fi fost sinuos și dificil, iar rezultatul, cel puțin din punctul de vedere al designului, nu este spectaculos. Cârcotașii ar putea chiar spune că, în loc să întinerească modelul, designerii au reușit să îi dea un aer obosit și tern. Mai ales dacă privirea ți se oprește asupra blocurilor optice față.
Dacă acest neajuns, interpretabil în funcție de gusturi, poate fi trecut cu vederea, restul pachetului oferit de BMW devine interesant. Majorarea dimensiunilor exterioare (8 cm în plus la lungime, 3 cm la ampatament și 1,7 cm la lățime) are un corespondent clar în habitaclu, unde chiar și pasagerii din spate au acum suficient loc pentru picioare. Şi portbagajul a crescut de la 330 de litri la 360 l.
„Lipit“ de şosea
Modificările aduse de ingineri modelului la nivelul trenului de rulare se observă imediat ce intri în trafic. Noua Seria 1 este chiar mai bine echilibrată decât varianta anterioară, are o suspensie mult îmbunătățită și un sistem de direcție greu de egalat de rivalii din segment. O mulțime de sisteme electromecanice aflate în dotarea-standard fac din cel mai mic BMW din gamă un adevărat atlet care accelerează și frânează aproape fără reproș. 
După ce am testat, pe șoselele din jurul Münchenului, atât varianta 118i – 170 CP, alimentată cu benzină, cât și dieselul 120 d – 184 CP, putem spune, fără urmă de îndoială, că în privința propulsiei noua generație a evoluat considerabil. Rezerva de putere a acestor motoare este greu de epuizat chiar și pe autostrăzile germane fără limită de viteză. Cu siguranță, nu putem compara Seria 1 cu un Porsche sau un Ferrari, dar, în segmentul său, modelul se plasează mult peste concurență.
Conectat la mediul înconjurător
Poate cea mai importantă inovație prezentă pe Seria 1 este sistemul de conectivitate. De-a lungul anilor, BMW a fost un pionier al conectării inteligente a șoferului cu automobilul şi cu mediul înconjurător. Până acum, accesul la o serie de funcţii internet extinse, BMW Online, a fost restricţionat la un număr limitat de ţări.
Din luna septembrie, odată cu debutul pe piaţă al acestui model, utilizatorii din România au acces la o serie de opţiuni similare, care includ RSS feeds, informaţii meteo la locaţie şi serviciile Google Local Search, Google Panoramio şi Google Street View. Funcţiile de internet în automobil BMW Live se adaugă deja existentelor BMW App, care sunt disponibile pe toate modelele din gamă.  Pentru conectare acestea folosesc exclusiv un terminal iPhone cu aplicaţia BMW Connected.
Funcţiile oferite sunt Web Radio, Facebook şi Twitter. Last Mile Navigation permite utilizatorului să urmărească, pe harta din iPhone, locaţia sa şi cea a maşinii, precum şi destinaţia stabilită din sistemul de navigaţie al automobilului, putând să continue astfel călătoria în zonele pietonale.
Prețul pentru o mașină dotată cu toate aceste echipamente este destul de piperat. BMW Seria 1 are un preț minim de 25.668 euro și poate depăși 30.000 de euro.